آخرین وضعیت پرونده وزیر سابق جهاد کشاورزی

10:40 - 06 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۰۶۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
آخرین وضعیت پرونده وزیر سابق جهاد کشاورزی
پرونده وزیر سابق جهاد کشاورزی، پس از رسیدگی بدوی منجر به محکومیت وزیر سابق جهاد کشاورزی شد که رأی صادره پس از اعتراض متهم در دادگاه تجدیدنظر تایید و درخواست اعمال ماده ۴۷۷ نیز نسبت به این پرونده رد شد و پرونده در مرحله اجرای حکم قرار دارد.

خبرگزاری میزان - رئیس قوه قضاییه، در جریان سفر به استان کهگیلویه وبویراحمد، و در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان  دانشگاه یاسوج (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در رابطه با پرونده وزیر سابق کشاورزی از محکومیت وزیر سابق کشاورزی به ۳ سال حبس خبر داد.

طبق اعلام رئیس عدلیه، بررسی‌ها و محاکمات وزیر سابق کشاورزی انجام شد و نامبرده به ۳ سال حبس محکوم شد.

در پرونده وزیر سابق جهاد کشاورزی برای چند نفر حکم صادر شد؟

در پرونده وزیر سابق جهاد کشاورزی در موضوع نهاده‌های دامی در کل، برای ۸ نفر اعم از وزیر و معاون وزیر، حکم صادر شد.

محکومان پرونده نسبت به رأی صادره درخواست اعمال ماده ۴۷۷ کردند.

آخرین وضعیت پرونده وزیر سابق جهاد کشاورزی

طبق آخرین اعلام دستگاه قضایی (دوم مردادماه)، آخرین روند رسیدگی به پرونده وزیر سابق جهاد کشاورزی در مورد نهاده‌های دامی، این پرونده پس از رسیدگی بدوی منجر به محکومیت وزیر سابق جهاد کشاورزی شد که رأی صادره پس از اعتراض وی در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

متعاقباً نامبرده تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ از ریاست قوه قضاییه داشت که با موافقت ریاست قوه قضاییه پرونده به معاونت قضایی قوه قضاییه ارسال و در آنجا توسط قضات برجسته موضوع به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

پس از بررسی درخواست اعمال ماده ۴۷۷ نسبت به این پرونده رد شد و پرونده عینا اعاده به دادسرای تهران برای اجرای حکم شد و اکنون پرونده وزیر سابق کشاورزی در مرحله اجرای حکم قرار دارد.

آیا وزیر سابق کشاورزی در پرونده چای دبش نیز محکوم شده است؟

وزیر سابق کشاورزی در پرونده چای دبش هنوز محکوم نشده است، اما احضار و تفهیم اتهام شده است و اکنون برای وی قرار صادر شده و در آن پرونده نیز با وزیر سابق کشاورزی با قرار آزاد است.

در ماجرای چای دبش دولت و قوه قضاییه موضوع را کشف و پیگیری و اطلاع‌رسانی کردند.

در ابتدای امر، موضوع به معاون اول رئیس‌جمهور گزارش شد و این موضوع را پیگیری کردند. اقدامات مقتضی در مورد عناصر دخیل در قضیه مزبور اِعمال شد.

همچنین بازرسی ویژه دفتر رئیس‌جمهور و واجا نیز موضوع را پیگیری کردند و سازمان بازرسی کل کشور به عنوان زیر مجموعه قو قضاییه نیز به موضوع ورود پیدا کرد.

در این پرونده رقمی بالغ بر سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار مطرح است و دو وزیر سابق در رابطه با آن احضار شدند.

در حالی که این پرونده در مرحله صدور قرار نهایی بود، اسناد جدیدی در مورد آن اعم از مُهر‌های جعلی کشف شد که باید پیرامون آن‌ها نیز بررسی‌هایی دقیق به عمل آید.

در حال تکمیل



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *