رئیس کل دادگستری مازندران از دادسرای ساری بازدید کرد

20:45 - 03 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۸۱۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری مازندران از دادسرای ساری بازدید کرد
رئیس کل دادگستری مازندران از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بازدید کرد و دستورات لازم را برای رسیدگی به پرونده‌ها صادر کرد.

خبرگزاری میزان – رئیس کل دادگستری مازندران در بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در جریان وضعیت رسیدگی به پرونده‌ها قرار گرفت و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.

عباس پوریانی در این بازدید که با حضور و همراهی دادستان ساری و معاونین رئیس کل دادگستری مازندران انجام شد با همکاران قضایی و اداری دادسرای مرکز استان نیز دیدار و گفتگو کرد.

همچنین رئیس کل و معاونین دادگستری استان در حین بازدید از شعب، درخواست‌های مردمی را نیز مورد بررسی قرار داده و دستورات لازم قانونی را برای تسریع در رسیدگی به پرونده مراجعان صادر کردند.

پوریانی در این بازدید‌ها بر لزوم رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها تاکید کرد و افزود: پرونده‌های قضایی باید با رعایت کامل موازین قانونی، مورد رسیدگی قرار گیرد تا مردم با صدور آرای متقن و صحیح، عدالت را لمس کنند.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان، رسیدگی سریع و دقیق به پرونده ها، اهتمام ویژه و تلاش جهادی می‌طلبد که به لطف خداوند متعال، تلاش همکاران را در خارج از ساعات اداری و ایام تعطیل برای رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: ارتقای دانش حقوقی مردم، کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی را به دنبال خواهد داشت که اقدامات لازم در راستای فرهنگسازی این مهم با بهره مندی از ظرفیت رسانه ملی و تریبون‌های عمومی مانند نماز جمعه و مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.

پوریانی همچنین لزوم کاهش اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: اجرای بهنگام احکام صادره نیز از جمله موارد مهمی است که باید مد نظر ویژه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران بر حسن خلق و تکریم مراجعان به دستگاه قضایی نیز تاکید و تصریح کرد: درب اتاق مدیران دستگاه قضایی استان باید به روی مردم باز باشد تا روند ارتباط مراجعان به دستگاه قضایی تسهیل شده و مردم درخواست‌های خود را در کمترین زمان ممکن مطرح و مورد پیگیری قرار دهند.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *