آماده‌باش نیروهای هلال احمر درپی هشدار سازمان هواشناسی

15:49 - 03 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۷۷۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
آماده‌باش نیروهای هلال احمر درپی هشدار سازمان هواشناسی
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر کشور از هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید و موقت در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر، گفت: هشدار سطح نارنجی شماره ۴۴ سازمان هواشناسی کشور مبنی بر رگبار باران، رعدوبرق وزش باد شدید و موقت صادر شد.

وی افزود: بر این اساس، روز چهارشنبه ٣ مرداد ماه ۱۴۰۳، شمال آذربایجان غربی و شرقی و در روز پنج‌شنبه ۴ مرداد ماه ۱۴۰۳، شمال آذربایجان‌غربی شمال و شرق آذربایجان‌شرقی دامنه و ارتفاعات در مرکز و جنوب اردبیل و ارتفاعات در استان‌های گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

محمودی بیان کرد: اثر این مخاطره آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، کاهش دید، لغرندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها و همچنین صاعقه خسارت به سازه‌ها موقت و محصولات کشاورزی دور از انتظار نخواهد بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال‌احمر در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، خاطرنشان کرد: شهروندان و مسافران از توقف و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند. شماره تماس ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی می‌باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *