ماجرای تنش در جلسه علنی مجلس چه بود؟

12:17 - 03 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۶۹۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
ماجرای تنش در جلسه علنی مجلس چه بود؟
نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی نسبت به اعلام وصول نشدن طرح دو فوریتی خود تذکری داد که با پاسخ و انتقاد رئیس جلسه امروز مجلس شورای اسلامی روبه‌رو شد.

خبرگزاری میزان - تذکر شفاهی محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان در نشست علنی امروز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی درباره اعلام وصول نشدن طرح دو فوریتی‌اش و انتقاد از عملکرد هیات رئیسه مجلس برای دقایقی فضای مجلس متشنج کرد.

طبق آنچه خانه ملت گزارش کرده است، عثمانی در تذکری گفت: بنده اولین طرح دو فوریتی را تقدیم هیئت رئیسه کردم و مراحل آن را طی کردم، ولی آقای قالیباف وتو می‌کند، به چه حقی؟ شما به قرآن مجید سوگند یاد کردید که آیین‌نامه را رعایت کنید، چرا رعایت نمی کنید. بگویید طرح من چه مشکلی دارد؟ آقای قالیباف اینجا پادگان نیست، اینجا مجلس شورای اسلامی است، اینجا خانه ملت است و من به عنوان نماینده مردم، طرحی را در جهت منافع مردم ثبت کردم و طبق آیین‌نامه نیز ارائه شد، بگویید چرا نمی گذارید؟ چرا آن را وتو می‌کنید؟ مگر من نماینده مردم نیستم و مگر این آیین‌نامه نباید رعایت شود، مگر قسم نخورید، چرا رعایت نمی کنید؟ اگر من به عنوان نماینده مردم نتوانم حرفم را بزنم، پس چه کسی می‌تواند صحبت کند؟ باید اعلام شود.

پس از این تذکر، علی نیکزاد که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این نماینده گفت: آقای عثمانی اولا انتسابی که شما به رئیس مجلس دادید، درست نیست، شما هم قسم خوردید. شما در جایگاه هیئت رئیسه به من گفتید که من یک طرح دوفوریتی دارم و من به شما عرض کردم که چشم، اما با توجه به اینکه ۳۰ یا ۴۰ طرح دوفوریتی تاکنون ثبت شده و ما باید طرح‌های دوفوریتی را بر اساس آیین‌نامه به موقع مطرح کنیم، هیئت رئیسه در حال تدوین ساز و کار قانونی است که دوستان عزیز ما که در موضوع ورود می‌کنند، ما بتوانیم در خدمتشان باشیم، لذا با توجه به تمام شناختی که در دوره کاری از شما دارم و سوابق نمایندگی شما و همکاری که با شما داشتم، خطاب کردن رئیس مجلس به این صورت، دور از مروت است. یعنی چه که اینجا پادگان است، این یعنی چه، این چه حرفی است. ما جبهه‌ها دیدیم، ما سربالایی‌ها دیدیم. ما سرپایینی‎ها دیدم، شما و ما کشور اداره کردیم، حال این چه حرفی هست که می‌زنید. مقام معظم رهبری بر رعایت اخلاق تأکید کردند، حال شما فرمودید که طبق آیین نامه داخلی طرح دو فوریتی من باید مطرح شود، اما گفتم ۳۰ طرح دوفوریتی در نوبت بررسی است، اما این موضوع را انجام می‌دهیم، من خواهش می‌کنم بیایید با همدیگر شأن مجلس، شأن همدیگر، شأن نمایندگان، شأن رئیس مجلس، شأن رئیس کمیسیون‌ها و شأن همکاران را حفظ کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *