رئیس سازمان پزشکی قانونی: تلاش داریم در تخصیص امکانات و اعتبارات نگاهی عادلانه به استان‌ها داشته باشیم

10:40 - 03 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۶۶۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان پزشکی قانونی: تلاش داریم در تخصیص امکانات و اعتبارات نگاهی عادلانه به استان‌ها داشته باشیم
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور کمبود نیروی فنی و تخصصی را یکی از مهمترین مشکلات این سازمان برشمرد و گفت: تلاش داریم در تخصیص امکانات و اعتبارات نگاهی عادلانه به تمامی استان‌ها داشته باشیم

خبرگزاری میزان- در جریان سفرهای استانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور صبح امروز چهارشنبه سوم مرداد ماه به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

مسجدی در ابتدای برنامه‌های این سفر با حضور در اداره کل پزشکی قانونی استان با کارکنان آن دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار تعدادی از کارکنان پزشکی قانونی استان چهارمحال و بختیاری به بیان برخی مشکلات و مسائل خود پرداختند و در رابطه با روند خدمت‌رسانی به مردم توضیحاتی را ارائه کردند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی در این دیدار با اشاره به حرکت رو به جلو، توسعه و پیشرفت سازمان پزشکی قانونی در سال‌های اخیر گفت: در یک دهه گذشته سازمان روند رو به رشدی را در پیش گرفته و توفیقات بسیار خوبی در این مسیر داشته است، اما این میزان کافی نیست و باید با کمک و همکاری همه کارکنان جایگاه آن هرچه بیشتر ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته نظرات پزشکی قانونی برای قضات تنها جنبه مشورتی داشت این در حالی است که امروزه نظرات پزشکی قانونی جزو لاینفک پرونده‌های قضایی است و بنا به نظر ریاست قوه قضاییه نظریه پزشکی قانونی در برخی پرونده‌های قضایی فصل‌الخطاب است که این موضوع اعتباری قابل توجه برای سازمان محسوب می‌شود.

مسجدی عنوان کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور مجموعه‌ای علمی و تخصصی است و در بسیاری پرونده‌های مهم با جنبه ملی و حتی بین‌المللی به نحوی عمل کرده که تحسین و تشکر بسیاری از مقامات و اهل فن را به همراه داشته است.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت پزشکی قانونی در استان چهارمحال و بختیاری نیز اشاره کرد و گفت: به طور کلی سازمان به ویژه در بخش‌های فنی و تخصصی با کمبود نیرو مواجه است و در این موضوع راهکار‌هایی را در نظر گرفته تا کمبود نیرو را جبران کند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با تأکید بر اینکه تلاش سازمان داشتن نگاه عادلانه در تخصیص امکانات و اعتبارات به تمامی استان‌ها، به ویژه استان‌هایی با شرایط خاص است، افزود: استان چهارمحال و بختیاری از نظر امکانات آزمایشگاهی شرایط نسبتاً مناسبی دارد، اما در بحث نیروی انسانی متخصص با کمبود نیرو مواجه است که برای رفع این مشکل تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *