وزیر نیرو: هوا گر‌م‌تر می‌شود/ مردم مصرف برق را مدیریت کنند

10:34 - 03 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۶۶۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر نیرو: هوا گر‌م‌تر می‌شود/ مردم مصرف برق را مدیریت کنند
وزیر نیرو با بیان اینکه سامانه بسیار گرمی بر کشور مستقر است، گفت: در چنین شرایطی توزیع برق دچار مشکلات جدی می‌شود و همه مصرف کنندگان مدیریت مصرف را رعایت کنند.

خبرگزاری میزان - علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در جلسه هیئت دولت، اظهار کرد: سامانه بسیار گرمی بر کشور مستقر است و تا دوشنبه هر روز هوا گر‌م‌تر می‌شود.

وی افزود: در برخی از نقاط کشور دمای هوا رکورد خواهد زد و در طول ده ها سال گذشته چنین رکوردی بی‌سابقه است.

وزیر نیرو تاکید کرد: در چنین شرایطی توزیع برق دچار مشکلات جدی خواهد شد، همه مصرف کنندگان مدیریت مصرف را رعایت کنند؛ مصارف مازاد را شدیدا کاهش دهند و در این ۵ روز صرفه‌جویی کنند.

محرابیان گفت: در صنعت برق مجموعه مشترکین ما ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بود. در حال حاضر تعداد مشترکین به ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۳ میلیون اشتراک صنعتی، کشاورزی، عمومی، تجری و خانگی به مشترکین ما افزوده شده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: کل افزایش برق تولیدی و مصرفی کشور از ۲۸۷ میلیارد کیلو وات ساعت در سال به ۳۳۲ میلیارد کیلووات ساعت رسیده است. ما رشد ۴۵.۷ تراوات ساعت داشتیم.

به گفته محرابیان سرانه این رشد سالانه ۱۵.۲ میلیارد کیلو وات ساعت به تولید و مصرف کشور اضافه شده که بیش از ۸۰ درصد این افزایش تولید در بخش صنعت و تولید کشور مصرف شده است.

وزیر نیرو گفت: مقایسه این عملکرد با اقدامات دولت‌های پس از جنگ عدد سالانه ۵ میلیارد کیلو وات ساعت تا ۱۰ میلیارد کیلو وات ساعت بود که در دولت سیزدهم به ۱۵.۲ کیلو وات ساعت در سال رسیده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: مدیریت مصرف برق

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *