سفیر ایران در عربستان: انتظار داریم ۲ بازداشتی ایرانی به‌زودی به کشور بازگردند

16:12 - 02 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۵۵۹
سفیر ایران در عربستان: انتظار داریم ۲ بازداشتی ایرانی به‌زودی به کشور بازگردند
سفیر ایران در عربستان در ادامه پیگیری موضوع آزادی زندانیان ایرانی در این کشور، با مدیرکل کنسولی وزارت خارجه عربستان دیدار و بر حل هرچه سریع‌تر موضوع تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که موضوع آزادی زندانیان ایرانی در عربستان را در دیدار با مدیرکل کنسولی وزارت خارجه این کشور رایزنی می‌کند.

وی نوشت: امروز با مدیرکل کنسولی وزارت خارجه عربستان مفصل صحبت کردم؛ گفتم ما انتظار داریم ۲ بازداشتی ایرانی به‌زودی به ایران بازگردند و خانواده‌های آن‌ها از نگرانی خارج شوند؛ گفتم موضوع بازداشت‌شدگان بین وزرای خارجه و در سطوح عالی وزارت خارجه مطرح و غالبا مشکل حل شده است؛ وی در پاسخ گفت که این موضوع قطعا مورد توجه ماست.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه روز گذشته نیز با اعلام اینکه در عربستان ۲ حاجی زندانی داریم که یک نفر به خاطر جرایم عمومی و یک نفر به دلیل فعالیت رسانه‌ای بازداشت شدند، گفت: ما پنج یادداشت برای آزادی این افراد ارسال کردیم.

به گفته وی، انتظار می‌رود یکی از بازداشت‌شدگان یعنی خزائی طی یک تا دو هفته آینده به کشور بازگردد.

بیکدلی در بخشی دیگر اظهار کرد: ما علاوه بر همکاری با قوه قضاییه و شعام در زمینه آزاد کردن زندانیان ایرانی خارج از کشور، خودمان هم به‌صورت ویژه در این زمینه فعالیت می‌کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *