رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی کشور: هیئت باید برای همه مردم با همه سلایق برنامه داشته باشد

15:43 - 02 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۵۴۵
رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی کشور: هیئت باید برای همه مردم با همه سلایق برنامه داشته باشد
رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی کشور ضمن بیان اینکه هیئت باید برای همه مردم با همه سلایق برنامه داشته باشد، گفت: سعی داریم تا تصویر درستی از هیئت‌ها به مردم ایران و دیگر کشور‌ها مخابره شود.

خبرگزاری میزان - نشست خبری سومین مهرواره هوای نو با حضور حجت‌الاسلام باباخانی رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی کشور و وحید ملتجی دبیر مهرواره هوای نو ظهر روز سه‌شنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۳ در مجموعه شهدای سرچشمه برگزار شد.

در ابتدای این نشست رسانه‌ای حجت‌الاسلام باباخانی رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی کشور بیان کرد: شورای مرکزی هوای نو بیش از سه ماه است آغاز به کار کرده است. جریان هیئت قدیمی‌ترین تشکل مردمی است که به عنوان یک نهاد اصیل می‌تواند ارائه کننده خدمت به مردم باشد.

وی افزود: هیئت باید برای همه مردم با همه سلایق برنامه جامع و کاملی داشته باشد و ما سعی داریم تا تصویر درستی از هیئت‌ها به مردم ایران و دیگر کشور‌ها مخابره شود.

حجت‌الاسلام باباخانی ادامه داد: بنا داریم در دوره سوم این رویداد، نهاد‌های مختلفی را پای کار آوریم. اگر چه اسم نهادهای همکار در فرآیند برگزاری رویداد خیلی به دنبال درج نام و لوگوی خود نیستند. چنانچه شاهد هستید در پوستر مهرواره حتی نامی از سازمان تبلیغات اسلامی که متولی اصلی رویداد است، به چشم نمی‌خورد. 


هوای نو یک رویداد آینده‌نگر

وحید ملتجی دبیر مهرواره هوای نو نیز در  ادامه این نشست رسانه‌ای بیان کرد: رویداد هوای نو آینده‌نگر است. به خصوص وقتی از هیئت سخن می‌گوییم به هویت خود بازگشته‌ایم، اما قصد ما این است که جایگاه هیئت را در چهلواره آینده کشور ترسیم کنیم.

وی افزود: باور کارشناسان ما بر این است که ما قصد داریم آینده را طراحی و ترسیم کنیم، در واقع ما افق ۱۴۴۰ را نگاه می‌کنیم؛ لذا مخاطبین ما از آینده کشور هستند.

وی ادامه داد: اینکه نماد هوای نو یک سرو است، به این دلیل است که نقش درخت در پاکسازی جامعه درست شبیه نقش هیئت در جامعه است و عنوان مهرواره هم دقیقا به همین دلیل انتخاب شد.

این مدیر فرهنگی گفت: در سومین دوره مهرواره هوای نو راهکار اصلی ما جهاد تبیین است. مقام معظم رهبری بار‌ها بر این مهم تاکید کردند.

ملتجی با بیان اینکه ۳۱ رشته مهرواره هوای نو همگی ذیل جهاد تبیین هستند، گفت: جهاد تبیین را در ذیل فعالیت هیئت‌ها به علت ساختار روایتگری هیئت‌ قراردادیم.    

دبیر مهرواره هوای نو درباره برگزاری بین‌المللی این رویداد گفت: هرساله سعی داریم بخشی از این رویداد را بین‌المللی کنیم. تا به سرمنزل مقصود برسیم.

دبیر مهرواره هوای نو تاکید کرد: بیش از دو سوم از ۳۱ رشته مهرواره درست به مانند سال گذشته برگزار خواهد شد و تنها یک سوم آن به تازگی طراحی و ابداع شده است، چون باورمان بر ثبات استوار است و در هر رشته‌ای ۳ نفر برگزیده انتخاب و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *