هیچ هزینهای برای تعمیر و روکش آسفالت در بافت فرسوده دریافت نمیشود
خبرگزاری میزان - سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی اصلاحیه مصوبه بهای خدمات صدور مجوز حفاری، لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر و با اشاره به این لایحه گفت: درگذشته این لایحه با عنوان نحوه صدور حفاری در شهر تهران به تصویب رسیده بود، اما اکنون به عنوان لایحه بهای خدمات صدور مجوز حفاری، لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر بهای خدمات تغییر نام داده است.
وی با اشاره به محاسبه بهای خدمات در این لایحه گفت: برای محاسبه بهای مجوز حفاری، یک فرمول نسبتا طولانی نوشته شده که ترکیبی از عناصر تاثیرگذار است و برای هرکدام از مواردی که در این لایحه آمده، فرمول و توضیحاتی وجود دارد.
تشکری هاشمی گفت: در تبصره یکم این لایحه گفته شده در حفاریهای عرضی تونلی و یا گالری سنتی بهای خدمات ترمیم روکش معبر صفر خواهد بود در تبصره سوم نیز گفته شده است بهای خدمات برای انشعابات خانگی وفق تعرفه املاک مسکونی محاسبه خواهد شد این در حالیست که در گذشته بهای خدمات این موضوع مطابق با املاک تجاری بوده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: برای مواردی که متقاضی انجام ترمیم نوار حفاری را به شهرداری تهران محول کرده باشد فرمولی در نظر گرفته شده که در ماده ۳۰ اصلاحی آمده و بر اساس این فرمول شهرداری میتواند به نمایندگی از متقاضی کار ترمیم روکش را انجام دهد و مطابق با این لایحه در بافت فرسوده هزینهای بابت گسیختگی معبر و روکش پولی دریافت نخواهد شد.
تشکری هاشمی درخصوص زمان انجام خدمات گفت: اگر زمان ترمیم بیش از ۵ روز طول بکشد شهرداری تهران مکلف است مطابق با قانون نسبت به رفع اشکالات راسا اقدام کند.
وی ادامه داد: چنانچه به دلیل اهمال کاری پیمانکاران خسارتی به معابر شهری، فضای سبز یا تاسیسات وارد شود شهرداری باید هزینهها را با اعمال ۱۵ درصد از دستگاه مقصر دریافت کند همچنین احداث شبکه هوایی فیبر نوری برای شرکتهای خدمات رسان ممنوع است و باید حتماً به صورت زیر سطحی فیبر نوری احداث شود تا مشکلی برای تاسیسات شهری ایجاد نشود.
انتهای پیام/