بررسی مشکلات اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در حوزه تجارت خارجی و امور گمرکی

10:40 - 02 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۴۴۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بررسی مشکلات اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در حوزه تجارت خارجی و امور گمرکی
قاچاق فرش‌های افغانی از مرز‌های شرقی به کشور در نشست تخصصی رئیس کل گمرک ایران با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مطرح شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش گمرک ایران، فعالان اقتصادی و صادرکنندگان در نشست تخصصی رئیس کل گمرک ایران با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اعلام کردند که پاسخگویی رئیس کل گمرک ایران و تلاش برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی سبب تسهیل امور در تجارت خارجی در حوزه گمرک شده است.

مهمترین مشکل صادرکنندگان تعیین سقف صادراتی از سوی سازمان توسعه تجارت بود که مشکلاتی را برای صادرکنندگان به وجود آورده است و اعلام کردند بر مبنای چه فاکتوری این سیاست تدوین و از سوی سامانه جامع تجارت وزارت صنعت معدن و تجارت در گمرک پیاده‌سازی و اجرا می‌شود.

موضوع تعیین قیمت‌های پایه صادراتی و مشکلات مرتبط با آن از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد و درخواست صادرکنندگان این بود که تعیین نرخ ریالی ارز صادراتی باید بر مبنای تالار معاملاتی باشد نه نیمایی.

انتقاد از رتبه‌بندی صادرکنندگان از سوی سازمان توسعه تجارت از دیگر محور‌های این نشست بود.

قاچاق فرش‌های افغانی از مرز‌های شرقی به کشور نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

موضوعات مرتبط با ورود موقت و تعهد ارزی این رویه گمرکی و عدم همکاری بانک مرکزی و همچنین چگونگی انتخاب فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) از دیگر محور‌های دیدار چهره به چهره رئیس کل گمرک ایران با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *