حبس در قفس؛ خصومت ساختاری دولت و پلیس استرالیا با کودکان و معلولان

10:00 - 02 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۴۳۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حبس در قفس؛ خصومت ساختاری دولت و پلیس استرالیا با کودکان و معلولان
استرالیا با وجود ادعای دفاع از حقوق بشر، خود یکی از اصلی‌ترین کشور‌های ناقض حقوق بشر بوده و این موضوع را می‌توان براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌ها تایید کرد.

خبرگزاری میزان - موارد نقض حقوق بشر، به ویژه نقض حقوق کودکان در استرالیا طی سال‌های گذشته مورد توجه فعالان قرار گرفته است.

به گفته کمیسر ملی کودکان استرالیا، دولت این کشور کودکان معلول را مجرم می‌داند و آن‌ها را در قفس در اماکن تحت کنترل پلیس نگه می‌دارد. 

مجرم‌سازی کودکان معلول

آن هالوندز، گفت: به نظر می‌رسد تنها کاری که ما در این کشور برای کودکان معلولی که از سوی هر سیستم دیگری از جمله بهداشت و آموزش رها شده‌اند انجام می‌دهیم، مجرم‌سازی آن‌هاست. این کاملا نفرت‌انگیز است. 

هالوندز، می‎گوید: تا زمانی که خودم این موضوع را ندیده بودم، نمی‌دانستم که در استرالیا ما این کار را با کودکان انجام می‌دهیم.

وی خواستار پاسخگویی سازمان‌های رسانه‌ای استرالیا به دلیل گزارش‌های غیرمسئولانه درباره جنایت‌های جوانان و سیاستمداران به دلیل نادیده گرفتن بهترین شواهد بین‌المللی در مورد برخورد با کودکان در سیستم قضایی است. 

 

نقض حقوق بشر از سوی پلیس استرالیا؛ وقتی کودکان معلول و بیمار در قفس حبس می‌شوند

 

کمیسر ملی کودکان استرالیا، گفت که زندان‌هایی که کودکان در آن‌ها حبس می‌شوند جایی هستند که فاحش‌ترین موارد نقض حقوق بشر این کشور در آن‌ها رخ می‌دهد. 

البته خصومت ساختاری علیه کودکان معلول و بیمار در استرالیا تنها به پلیس این کشور اختصاص ندارد و این موضوع را می‌توان در زمینه‌های دیگر نیز، دید. 

به‌عنوان مثال می‌توان به رویکرد دولت استرالیا در قبال کودکان مهاجر معلول و بیمار اشاره کرد. براساس گزارش‌ها، کودکان مهاجر بیمار و معلول در این کشور پذیرش نشده و یا در صورت زندگی در استرالیا پیش از بیماری، از این کشور اخراج می‌شوند.

گاردین استرالیا و اس‌بی‌اس مجموعه‌ای از ویدیو‌ها و داستان‌ها را منتشر کردند که نشان می‌دهد کودکان در بازداشت پلیس کوئینزلند، که بسیاری از آن‌ها معلول بودند، با رفتار ناراحت‌کننده مواجه شدند. در این ویدیو‌ها دیده می‌شود که برخی از این کودکان در حال فریاد زدن و تلاش برای تنفس در سلول‌های قرنطینه هستند.

این تحقیق به جزئیات آنچه در کوئینزلند رخ می‌دهد، زمانی که کودکان در «خانه‌های نگهبانی» حبس می‌شوند، می‌پردازد. خانه‌های نگهبانی به سلول‌های موقتی گفته می‌شود که معمولا در داخل اداره‌های پلیس قرار دارند و برای نگهداری بزرگسالان خشن و خطرناک طراحی شده‌اند.

 

نقض حقوق بشر از سوی پلیس استرالیا؛ وقتی کودکان معلول و بیمار در قفس حبس می‌شوند

 

کمیسر ملی کودکان استرالیا به‌تازگی مصاحبه با حدود ۱۵۰ کودک بازداشت شده در سیستم قضایی در سراسر استرالیا را به پایان رسانده و تحقیقات او شامل بازدید از خانه‌های نگهبانی کوئینزلند بود که در آن کودکان نگهداری می‌شدند.

حبس کودکان در سلول‌هایی مانند قفس

به گفته وی، در برخی موارد، کودکان در سلول‌هایی که او آن‌ها را شبیه قفس توصیف می‌کند، تا ۶ هفته حبس می‌شوند. 

 

هالوندز، اظهار کرد که آن‌ها در سلول‌هایی که واقعا فقط برای یک بزرگسال آن هم در طول شب مناسب هستند و هیچ نور طبیعی نداشته، بدون پنجره، بدون هوای تازه، بدون فضای بیرونی هستند، حبس می‌شوند.

همچنین گفته می‌شود که افسران پلیس مسئول هیچ آموزشی در مورد رفتار و رسیدگی به کودکان بازداشت شده دریافت نکرده‌اند.

آن هالوندز، گفت که کودکان بازداشت شده اغلب دچار ناتوانی شناختی و آسیب مغزی هستند. بیشتر این کودکانی که در بازداشت بودند به ارتماب هیچ جرمی مرتکب نشده بوده و گناهکار شناخته نشده بودند.

یافته‌های این مقام استرالیایی بخشی از گزارش کمیسیون حقوق بشر است که در ماه آگوست (مرداد/شهریور) در مورد چگونگی بهبود ایمنی و رفاه کودکان در عدالت جوانان به پارلمان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *