تکواندو و رویای تکرار مدال المپیک/ القاب برای خودتان، مدال برای ایران

0:52 - 02 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۳۱۱
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
تکواندو و رویای تکرار مدال المپیک/ القاب برای خودتان، مدال برای ایران
نمایندگان تکواندوی ایران برای کسب مدال در المپیک پاریس کار سختی خواهند داشت، اما می‌جنگند.

خبرگزاری میزان - کمتر کسی است که از درخشش تکواندوی ایران در دوره‌های گذشته المپیک بی خبر باشد، اما نهایت دو دوره گذشته مردم را نسبت به این رشته نگران کرده است.

ناکامی مطلق در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و عدم کسب مدال در بخش مردان در المپیک ۲۰۱۶ ریو باعث شده تا نگرانی‌ها در این رشته زیاد شود.

این‌بار، اما شرایط نسبت به گذشته متفاوت است و دیگر خبری از القابی مانند سونامی، ترمیناتور و ... نیست تا روی ملی‌پوشان فشار روانی ایجاد کند.

شاید اگر در دوره‌های گذشته سیاست دیگری به کار می‌رفت و به جای ایجاد توقع و بازی با واژه‌ها تنها ورزشکاران به فکر مبارزه و فرار از فضای مجازی بودند الان تعداد مدال‌های تکواندو در المپیک افزایش پیدا کرده بود.

مسیری که هادی ساعی در تکواندو پیش گرفته درست و حرفه‌ای است. کسی که خودش قهرمان المپیک بوده به خوبی می‌داند چگونه فشار روانی را از روی دوش ورزشکارش بردارد.

مهران برخورداری، آرین سلیمی، مبینا نعمت‌زاده و ناهید کیانی چهار المپین این رشته در المپیک پاریس هستند که بیش از اینکه به فکر فعالیت مجازی، القاب و یا رجزخوانی باشند، کاملاً حرفه‌ای به تمرینات پرداختند و اصلاً درگیر حواشی نشدند.

شاید به غیر از ناهید کیانی که سال‌هاست در سطح اول تکواندو افتخارآفرینی می‌کند، اکثر مردم به ندرت نام سه هوگوپوش دیگر را شنیده‌اند که همین موضوع برگ برنده آن‌ها در المپیک خواهد بود.

وقتی ورزشکاران فشاری روی دوش خود احساس نکنند، خیلی راحت‌تر روی شیاپ چانگ می‌جنگند و توانایی‌های فنی خود را به رخ حریفان می‌کشند.

امید می‌رود جوان‌های کم ادعا، اما بسیار سطح بالا و حرفه‌ای تکواندو بتوانند ناکامی دو دوره گذشته را جبران کرده و با کسب مدال به روز‌های سیاه تکواندو، رنگ امید بپاشند.

مسابقات تکواندو بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۱۷ تا ۲۰ مرداد ماه در سالن گرندپالا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *