جریمه تخلف پوشش پلاک موتورسیکلت چقدر است؟

11:46 - 01 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۲۶۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
جریمه تخلف پوشش پلاک موتورسیکلت چقدر است؟
طبق اعلام رئیس پلیس راهور تهران بزرگ مبلغ جریمه جدید تخلف پوشش پلاک موتورسیکلت افزایش پیدا کرده است.

خبرگزاری میزان - با توجه به اینکه پلاک هر وسیله نقلیه، شناسنامه آن محسوب می‌شود، باید پلاکی که روی آن نصب می‌شود، خوانا باشد تا در صورت وقوع اتفاق یا حادثه، اعداد پلاک برای شناسایی وسیله نقلیه قابل دیدن و برداشت باشد.

برخی از راکبان موتورسیکلت‌ها به جهت قدرت مانور بالایی که این وسیله دارد، تخلفات فراوانی که انجام می‌دهند و بعضا اقدام به پوشش و مخدوشی پلاک می‌کنند و با پلاک‌های غیر مجاز تردد می‌کنند که انجام این تخلفات از دید پلیس دور نمی‌ماند.

مبلغ جریمه مخدوشی پلاک موتورسیکلت در سال ۱۴۰۳

طبق اعلام پلیس راهور تهران بزرگ به مبلغ جریمه جدید تخلف پوشش پلاک موتورسیکلت به ۷۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

سابقا ناخوانا بودن پلاک ۶۰ هزار تومان جریمه داشت و در حال حاضر این جریمه ۴۰۰ هزار تومان است و در بحث پوشش پلاک که شامل استفاده از طلق، انداختن زنجیر و ماسک بر روی پلاک و ... می‌شود، مبلغ ۷۰۰ هزار تومان برای آن در نظر گرفته شده است که موتورسیکلت سواران و رانندگانی که اقدام به انجام این تخلف کنند، اعمال قانون می‌شوند.

تغییر در ارقام پلاک نیز جرم محسوب می‌شود و علاوه بر اعمال قانون برای فرد تشکیل پرونده قضایی داده و به دادسرا معرفی می‌شود.

براساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی برای افرادی که اقدام به مخدوشی و دستکاری در ارقام وسیله نقلیه خود می‌کنند، ۶ ماه تا یک‌سال حبس در نظر گرفته شده است.

پلیس راهور تهران بزرگ از ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ طرحی را با نام طرح ۱۰ در سطح معابر شهر تهران به مرحله اجرا درآورده است که هدف آن ساماندهی تردد موتورسیکلت‌های پایتخت است.

این طرح در هر شرایط و حتی در روز‌های تعطیل، مناسبت‌های خاص و در ایام نوروز نیز به مرحله اجرا درآمده و تعطیلی ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *