۳۴۵ نفر از هزار داوطلب برتر کنکور علوم انسانی در سال گذشته وارد دانشگاه فرهنگیان شدند/ ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به استعداد‌های برتر اختصاص داده می‌شود

15:06 - 31 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۱۲۶
۳۴۵ نفر از هزار داوطلب برتر کنکور علوم انسانی در سال گذشته وارد دانشگاه فرهنگیان شدند/ ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به استعداد‌های برتر اختصاص داده می‌شود
رئیس دانشگاه فرهنگیان ضمن بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان صلاحیت معلمی را دارند گفت: سال گذشته از هزار نفر برتر کنکور علوم انسانی ۳۴۵ نفر به دانشگاه فرهنگیان وارد شدند.

خبرگزاری میزان - نشست خبری رجبعلی برزویی، امروز یک‌شنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ در سالن اجتماعات پردیس نسیبه برگزار شد.

در ابتدای این نشست برزویی با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) بیان کرد: ابتدای سال برنامه تحولی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری طراحی کردیم، ایشان درباب قوام یافتگی کار معلم سخن گفتند و ما این مهم را که خارج از کلاس درس است برنامه ریزی کردیم.

وی افزود: امور بسیار بزرگی را پیش برده‌ایم، اما هر کاری نیز از نواقصی برخوردار است، از جمله فضای آموزشی، اما با توجه با رهنمود‌های رهبر انقلاب و تاکیدات رئیس جمهور شهید کارهای بسیار خوبی را رقم زدیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: کاری را پیش بردیم که سالیان بعد این دانشگاه به آرزوی خیلی از فرزندان این مرز و بوم بدل خواهد شد.

برزویی ادامه داد: سال گذشته از هزار نفر برتر کنکور علوم انسانی ۳۴۵ نفر به دانشگاه فرهنگیان وارد شدند.

وی درباره مصوبه استعداد‌های برتر دانش‌آموزی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد گفت: این آیین نامه اجازه می‌دهد تا دانشگاه فرهنگیان ۱۰ درصد از ظرفیت خود را به استعداد‌های برتر اختصاص دهد.

برزویی در ادامه اظهاراتش با اشاره به چگونگی کشف استعداد‌های برتر، تصریح کرد: ما ۹ حوزه استعداد برتر براساس فراخوان اعلامی تعیین کردیم و مدارک ثبت نام کنندگان به دبیرخانه رسید، به طور مثال دانش‌آموزان المپیادی ما می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند و دانش‌آموزان المپادی‌های جهانی تنها با گذراندن شایستگی‌های عمومی وارد دانشگاه فرهنگیان خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به استعدادهایی، چون حافظان قرآن، رتبه‌های برتر المپیادی، برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی و... گفت: این آیین‌نامه مترقی سبب می‌شود در آینده معلمان بسیار با دانشی داشته باشیم.

وی گفت: امسال از همین طریق سه هزار دانش آموز وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد. البته شرط سنی ۲۴ سال در این آیین نامه وجود دارد.

وی با اشاره به مقوله دکتر معلمی گفت: ضرورت این موضوع در هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان مطرح و شرایط ویژه آن نیز تدوین و اجرا شده است، فراخوان آن نیز اعلام شده و هفت هزار نفر ثبت نام کردند که ۶ هزار نفر آن‌ها حائز شرایط نبودند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین تاکید کرد: کمیته‌های صلاحیت علمی در ۶ رشته کار ارزیابی دکتر معلمان را انجام می‌دهند؛ که از بین ثبت نام کنندگان ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر پذیرفته خواهند شد.

برزویی در ادامه درباره کانون‌های ارزیابی معلمان نیز تاکید کرد: این امر برای نخستین بار در کشورمان در دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود. هر فردی سه نیم‌روز در سه موضوع سلامت جسمی، صلاحیت‌های عمومی معلمی و نهایتا صلاحیت‌های تخصصی معلمی بررسی می‌شود.

به گفته رئیس دانشگاه فرهنگیان بیش از سه ماه برای تربیت ارزیابان در سراسر کشور زمان صرف شده است و بیش از ۹۵ درصد ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان صلاحیت معلمی را دارا هستند.

برزویی تاکید کرد: برای بیش از ۷۵هزار نفر سه نیم‌روز زمان ارزیابی‌ صرف شده است.

برزویی گفت: مقام معظم رهبری بیش از ۱۲ بار به روی دانشگاه فرهنگیان تاکید داشتند و من معتقدم مقدس‌ترین نقطه برای خدمت دانشگاه فرهنگیان است.

این خبر در حال تکمیل است...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *