آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو‌های کارکرده ابلاغ شد

15:03 - 31 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۱۲۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو‌های کارکرده ابلاغ شد
سرپرست ریاست جمهوری آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۱ قانون ساماندهی صنعت خودرو که در جلسه ۱۳ تیر هیئت وزیران تصویب شده بود را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.

خبرگزاری میزان - سرپرست ریاست‌جمهوری آیین نامه اجرایی ماده ۱۱ قانون ساماندهی صنعت خودرو با موضوع واردات خودرو‌های کارکرده را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.

براساس این آیین‌نامه انواع خودرو اعم از سواری، ون، وانت، مینی‌بوس، اتوبوس، کامیونت، کامیون و کشنده تریلر مشمول واردات می‌شود.

طبق این گزارش هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۴/۱۳ به پیشنهاد وزارت صنعت معدن و تجارت با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان ملی استاندارد ایران و به استناد تبصره (۲) ماده (۱۱) الحاقی به قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۲ آیین‌نامه اجرایی ماده یادشده را تصویب کرد.

افراد حقیقی و حقوقی مشروط به داشتن تاییدیه تامین قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش می‌توانند اقدام به واردات خودرو کنند.

اشخاص حقیقی فقط به عنوان استفاده شخصی و به شرط واگذارنکردن خودرو تا ۵ سال می‌توانند از طریق ثبت آماری و با رعایت سایر ضوابط مقرر خودروی کارکرده وارد کنند.

مسئولیت‌های حقوقی مرتبط با اصالت و انطباق با ارکان اصلی خودرو با مدارک شناسایی، سوابق اظهار شده تعمیرات و تصادفات خودرو وارداتی برعهده واردکننده است.

همچنین واردات خودرو‌های با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی و راست‌فرمان راست ممنوع است.

انتهای پیام/


برچسب ها: واردات خودرو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *