۱۵ هزار پرونده در دادگستری استان کرمان در سه ماه نخست سال به صلح وسازش ختم شد

11:48 - 31 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۰۷۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۵ هزار پرونده در دادگستری استان کرمان در سه ماه نخست سال به صلح وسازش ختم شد
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مجموع پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در بهار ۱۴۰۳، ۵۷ هزار و ۵۷۷ فقره پرونده بوده است که از این تعداد بیش از ۱۵ هزار پرونده با صلح وسازش مختومه شده است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف استان را طی این مدت ۴۲ درصد اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال، ۱۵ هزار و ۴۰۲ فقره پرونده با میانجیگری کارکنان شورا‌های حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسرا‌ها جلوگیری بعمل آمده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲۷۰ نفر در ۳۱۸ شعبه شورای حل اختلاف، گفت:باتلاش کارکنان شورا‌های حل اختلاف بیش از ۵۷ هزار پرونده در بهار ۱۴۰۳ مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: هر چه دستگاه قضایی بتواند از ظرفیت‌های مردمی و نهاد‌های مردم نهاد جهت حل و فصل اختلافات و ترویج فرهنگ عفو وگذشت بیشتر استفاده کند به سمت ایجاد تحول و توسعه خدمات‌رسانی قوه قضاییه حرکت خواهد کرد.

وی افزود: از ابتدای سال به طور متوسط ۹۴ درصد از اوراق قضایی به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ شده که نقش بسزایی درسرعت بخشیدن به رسیدگی‌ها، حل و فصل سریع دعاوی و کاهش موجودی شعب شورای حل اختلاف ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی ادامه داد: یکی از بارزترین نماد‌های صلح و سازش مربوط به شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان است که در صورت حمایت همه جانبه می‌تواند موجب کاهش اطاله دادرسی، سرعت بخشی به رسیدگی، کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: صلح و سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *