زلزله در یو‌اس‌اس‌اس؛ سرویس مخفی آمریکا چیست و چگونه اداره می‌شود؟

7:30 - 03 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۹۷۴
زلزله در یو‌اس‌اس‌اس؛ سرویس مخفی آمریکا چیست و چگونه اداره می‌شود؟
ترور نافرجام دونالد ترامپ توجه افکار عمومی را به سمت سرویس مخفی آمریکا و ناکامی این نهاد فدرال آمریکا در حفاظت از یک مقام ارشد جلب کرده است.

خبرگزاری میزان – سرویس مخفی آمریکا  نقشی حیاتی را در حفاظت از مقام‌های ارشد این کشور و همچنین آنچه مبارزه با جرایم مالی خوانده شده، ایفا می‌کند.

United States Secret Service در وب‌سایت خود درباره ماموریت خود می‌گوید: ما ماموریت یکپارچه حفاظت و تحقیقات برای اطمینان از ایمنی و امنیت افراد تحت حفاظت خود، مکان‌های کلیدی و رویداد‌های دارای اهمیت ملی را داریم؛ ما همچنین از یکپارچگی پول خود محافظت می‌کنیم و جنایت‌ها علیه سیستم مالی آمریکا را که ازسوی مجرمان در سراسر جهان و در فضای سایبری انجام می‌شود، بررسی می‌کنیم.

درباره ساختار سرویس مخفی آمریکا چه می‌دانیم؟

تاریخچه، نقش و عملکرد سرویس مخفی آمریکا

سرویس مخفی آمریکا، یک سازمان مجری قانون فدرال بزرگ دارای ماموریت دوگانه و متمایز خوانده شده که شامل موارد زیر است:

  • حفاظت از زیرساخت‌های مالی و سیستم‌های پرداخت آمریکا
  • حفاظت از مقام‌های ملی، بازدید سران کشور‌ها و دولت‌ها و رویداد‌های ویژه امنیت ملی

از عوامل سرویس مخفی و پرسنل مرتبط خواسته می‌شود تا با به‌کارگیری فناوری پیشرفته، حرفه‌ای و نیروی کار شریک‌محور، سنت برتری را در ماموریت دوگانه خود حفظ کنند.

نماد این آژانس آمریکایی، یک ستاره، دارای پنج نقطه است که برای نشان دادن پنج ارزش اصلی آن طراحی شده است: عدالت، وظیفه، شجاعت، صداقت و وفاداری.

برای اعمال ارزش‌های سرویس مخفی، کارکنان وظیفه دارند مسئولیت‌پذیری شخصی و تنها بالاترین استاندارد‌های صداقت شخصی و حرفه‌ای را ارتقا دهند.

سرویس مخفی ماموریت‌های تحقیقاتی و حفاظتی خود را با به‌کارگیری زیرساخت‌های چند لایه از اطلاعات، فناوری و سیستم‌های علمی و همچنین تخصص حرفه‌ای و فنی نیروی کار متنوع و با استعداد ادامه می‌دهد.

این آژانس فدرال از سوی آبراهام لینکلن، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در همان روزی که او ترور شد (۱۴ آوریل ۱۸۶۵) تأسیس شد و در اصل برای مبارزه با جعل ایجاد شد.

وظایف حفاظتی آن تا سال ۱۹۰۱ و پس از ترور ویلیام مک‌کینلی، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، آغاز نشده بود.

صرف‌نظر از نقش آنها، همه ماموران سرویس ویژه به مدت ۱۱ هفته در مرکز آموزش اجرای قانون فدرال در زمینه قانون، سلاح گرم، تاکتیک‌های دفاعی و ... آموزش می‌بینند؛ پس از ورود آن‌ها به واشنگتن دی‌سی، ۱۶ هفته آموزش اضافی لازم است که شامل تکنیک‌های پیشرفته رانندگی، محافظت فیزیکی و شناسایی پول تقلبی و کلاه‌برداری از کارت اعتباری است.

 

درباره ساختار سرویس مخفی آمریکا چه می‌دانیم؟

چگونه وظایف سرویس مخفی تغییر کرد؟

در دوران ریاست‌جمهوری آبراهام لینکلن، هر کسی می‌توانست به کاخ سفید برود و او را ببیند؛ جهان از دهه ۱۸۶۰ بسیار تغییر کرده و همچنین حمایت از روسای جمهور آمریکا نیز تغییر کرده است.

جزئیات حفاظتی در طول بیش از یک قرن حفاظت از روسای جمهور آمریکا به وسیله سرویس مخفی، در اندازه، مسئولیت و فناوری رشد کرده است.

انجمن تاریخی کاخ سفید، می‌گوید که لینکلن در طول جنگ داخلی تردید داشت که کاخ سفید را شبیه یک اردوگاه مسلح کند، اما در اواخر سال ۱۸۶۴ چندین افسر پلیس برای محافظت از او گماشته شدند؛ فرانکلین پیرس، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، اولین کسی بود که در سال ۱۸۵۳ یک محافظ تمام‌وقت داشت.

تا اینکه در سال ۱۹۰۱، پس از ترور ویلیام مک‌کینلی، کنگره از سرویس مخفی که در اصل یک بخش وزارت خزانه‌داری بود خواست تا مسئولیت حفاظت از رئیس‌جمهور را بر عهده بگیرد.

از آن زمان، جزئیات حفاظتی، اغلب در پاسخ به ترورها، تماس‌های نزدیک یا سایر رویداد‌های مهم امنیتی، رشد و تکامل یافته است.

تلاش برای ترور رونالد ریگان در سال ۱۹۸۱ اغلب به‌عنوان نقطه عطفی در نحوه عملکرد سرویس مخفی ذکر می‌شود.

به گفته ماموران سابق، تغییراتی نیز پس از ترور جان‌اف کندی در سال ۱۹۶۳، رخ داد.

کاخ سفید همچنین شاهد تغییراتی است که برای ایمن‌تر کردن آن طراحی شده‌اند.

رئیس سرویس مخفی آمریکا

تا روز سه‌شنبه، ۲ مرداد، کیمبرلی چیتل ریاست این نهاد فدرال آمریکا را بر عهده داشت؛ چیتل، بیست‌و‌هفتمین مدیر سرویس مخفی آمریکا به شمار می‌رفت.

کیمبرلی چیتل در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ سوگند یاد کرد؛ او مسئول اجرای ماموریت یکپارچه حفاظت و تحقیقات این آژانس با نیروی کاری متنوع شامل ۷ هزار و ۸۰۰ مامور ویژه و بخش یونیفرم، افسران، افسران مجری قانون فنی و پرسنل اداری، حرفه‌ای و فنی بود.

درباره ساختار سرویس مخفی آمریکا چه می‌دانیم؟

بودجه سرویس مخفی آمریکا

بودجه سرویس مخفی آمریکا در سال‌های اخیر افزایش یافته است؛ مخارج واقعی سرویس مخفی از ۲.۳۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به ۳.۶۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ رسیده است که در ۱۰ سال گذشته ۵۵ درصد افزایش داشته است.

اذعان سرویس مخفی به شکست در موضوع ترور نافرجام ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌‎خواه، در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، به‌تازگی در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا هدف سوءقصد قرار گرفته و مجروح شد.

ترور نافرجام ترامپ و تیراندازی به سوی او، توجه افکار عمومی را به سرویس مخفی و ضعف این نهاد معطوف کرد.

 

درباره ساختار سرویس مخفی آمریکا چه می‌دانیم؟

 

در پی این ترور نافرجام، کنگره آمریکا جلسه استماعی را با حضور کیمبرلی چیتل، رئیس سرویس مخفی آمریکا، برگزار کرد و خواستار توضیح وی شد.

چیتل در این جلسه ضمن اذعان به ناکامی در حفاظت از ترامپ، گفت: ما شکست خوردیم؛ به عنوان مدیر سرویس مخفی آمریکا، من مسئولیت کامل هرگونه نقص امنیتی را بر عهده می‌گیرم.

به گفته وی، سوءقصد به دونالد ترامپ مهم‌ترین شکست عملیاتی سرویس مخفی در چند دهه اخیر است؛ به وضوح یک اشتباه وجود داشته است و ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم که حادثه هرگز دوباره تکرار نخواهد شد.

کیمبرلی چیتل در نهایت درپی سوءقصد به دونالد ترامپ استعفا کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *