جزئیات جدید از ترور نافرجام ترامپ؛ مظنون از پهپاد استفاده کرده است

15:37 - 30 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۹۴۶
جزئیات جدید از ترور نافرجام ترامپ؛ مظنون از پهپاد استفاده کرده است
بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که عامل ترور نافرجام رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ساعاتی پیش از اقدام به ترور، هواپیمای بدون سرنشین را بر فراز محل برگزاری گردهمایی به پرواز درآورده است.

خبرگزاری میزان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه، در جریان گردهمایی انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیان هدف تیراندازی قرار گرفت.

پس از انجام حدود ۲۰۰ مصاحبه و بررسی تاریخچه تلفن و جست‌وجوی اینترنتی، بازرسان فدرال تصویر اولیه فردی را که به دنبال ترور ترامپ بود جمع‌آوری کرده و هویت وی را توماس متیو کروکس اعلام کردند.

یک منبع آگاه به ان‌بی‌سی نیوز، گفت: فرد مسلحی که در یک تجمع در پنسیلوانیا به ترامپ شلیک کرد، چند ساعت قبل از اینکه ترامپ روی صحنه برود، یک پهپاد را بر فراز محل تجمع به پرواز درآورده بود.

به گفته وی، پهپاد دوربین‌دار به کروکس اجازه داد تا دیدی از بالای سر داشته باشد که شاید به او در طراحی حمله کمک کند.

وال استریت ژورنال ابتدا گزارش داد که کروکس از این پهپاد استفاده کرده است؛ به نظر می‌رسد نظارت هوایی یکی دیگر از مجموعه شکست‌های امنیتی است که به کروکس اجازه داد تا رئیس‌جمهور سابق را هدف قرار دهد.

برای سرویس مخفی عادی است که هواپیما‌های بدون سرنشین را در مناطقی که ایمن می‌کنند ممنوع کند، اگرچه مشخص نیست که آیا این اتفاق در مورد تجمع اخیر افتاده است یا خیر.

مشخص نیست که محققان چگونه از پرواز پهپاد مطلع شدند، اما پهپاد‌ها اغلب ردپای الکترونیکی مسیر پرواز خود را به جا می‌گذارند و شرکت سازنده ممکن است سابقه پرواز را داشته باشد.

یک منبع ارشد پلیس، گفت که یک پهپاد و تجهیزات پهپاد از خودروی کروکس کشف شد؛ انگیزه تلاش برای ترور ترامپ همچنان ناشناخته و در دست بررسی است.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نیز متعهد شده که تحقیقات کنگره را انجام دهد و از کیمبرلی چیتل، مدیر سرویس مخفی، خواسته شده در جلسه کمیته نظارت مجلس نمایندگان حاضر شود.

مقام‌های آمریکایی هشدار می‌دهند که تحقیقات در مراحل اولیه است؛ با این حال، از برخی جهات، کروکس شبیه ده‌ها فرد جوان دیگر است که در سال‌های اخیر با تفنگ‌های سبک تهاجمی پرقدرت در سراسر آمریکا اقدام به تیراندازی کرده‌اند.

او دوستان صمیمی کمی داشت و اغلب برای تیراندازی به یک میدان تیر محلی می‌رفت و براساس مصاحبه‌های سی‌ان‌ان با افسران پلیس و بررسی یادداشت‌های یک سازمان، دیدگاه‌های قوی که حاکی از یک ترور سیاسی باشد، نشان نمی‌داد.

کروکس علاوه بر ترامپ، به صورت آنلاین درباره جو بایدن، رئیس‎جمهور آمریکا جست‌وجو کرده و عکس‌هایی از دیگر چهره‌های سرشناس هر دو حزب در تلفن همراه خود داشت.

فرد مظنون مکان تجمع ترامپ و همچنین کنوانسیون ملی دموکرات‌ها را جست‌وجو کرده و متوجه شد که ترامپ قصد دارد در حومه پیتسبورگ که تنها یک ساعت با خودرو دورتر از خانه‌اش قرار دارد، ظاهر شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *