حمله پهپادی به تل‌‎آویو؛ شوک ارتش یمن به رژیم صهیونیستی

13:02 - 30 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۸۸۶
حمله پهپادی به تل‌‎آویو؛ شوک ارتش یمن به رژیم صهیونیستی
حمله پهپادی ارتش یمن به مرکز اراضی اشغالی با وجود سامانه‌های راداری چندلایه، مقام‌های اراضی اشغالی را شوکه کرده است.

خبرگزاری میزانارتش یمن در جدیدترین عملیات ضدصهیونیستی خود، مرکز اراضی اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داد.

در پی این حمله کم‌سابقه، سازمان اورژانس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بر اثر اصابت پهپاد به ساختمانی در تل‌آویو، یک صهیونیست به هلاکت رسیده و ۱۰ نفر زخمی شدند.

واکنش ارتش رژیم صهیونیستی به عملیات ارتش یمن

به گزارش گاردین، حمله به بزرگ‌ترین شهر اراضی اشغالی شگفت‌انگیز بود، زیرا پهپاد شلیک شده از سوی ارتش یمن مسافت بسیاری را در اراضی اشغالی پیموده و از پدافند هوایی چندلایه عبور کرده است.

حمله پهپادی به تل‌‎آویو؛ شوک ارتش یمن به رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که در حال تحقیق در مورد این حمله است؛ دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش این رژیم، در توجیه شکست سامانه‌های پدافندی در شناسایی پهپاد یمنی مدعی شد: پهپاد به وسیله پدافند هوایی شناسایی شد، اما خطایی رخ داد و هیچ رهگیری صورت نگرفت.

به گفته او، ما در حال بررسی کل زنجیره هستیم؛ یکی دیگر از مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس ادعا کرد که «خطای انسانی» مقصر بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است: گشت‌زنی‌های هوایی برای حفاظت از حریم هوایی اسرائیل افزایش یافته است، اما دستور اقدام‌های جدید دفاع شهری داده نشده است.

امنیت شکننده اراضی اشغالی

این حمله پهپادی ساکنان تل‌آویو را شوکه و احساس امنیت شکننده را تضعیف کرد، زیرا ساکنان اراضی اشغالی که در نزدیکی مرز با لبنان زندگی می‌کنند به‌طور فزاینده‌ای از تهاجم پهپاد‌ها یا موشک‌های شلیک شده از سوی حزب‌الله لبنان در هراس هستند، در حالی که جوامع نزدیک به مرز با غزه برای موشک‌های پراکنده در حالت آماده‌باش قرار دارند.

حمله پهپادی به تل‌‎آویو؛ شوک ارتش یمن به رژیم صهیونیستی

فیلم‌های ضبط شده در تل‌آویو، شیشه‌های شکسته را نشان می‌دهد که در پیاده‌رو‌ها پراکنده شده‌اند، در حالی که انبوه افراد در نزدیکی ساختمانی که آثار انفجار در آن دیده می‌شود، جمع شده‌اند.

توسعه روزافزون زرادخانه ارتش یمن

به گفته تحلیل‌گران، حمله هواپیمای بدون سرنشین به داخل تل‌آویو، محل استقرار بسیاری از مراکز دیپلماتیک رژیم صهیونیستی، به توسعه روزافزون زرادخانه ارتش یمن اشاره دارد.

حمله پهپادی به تل‌‎آویو؛ شوک ارتش یمن به رژیم صهیونیستی

ارتش یمن در جدیدترین کارزار خود از پهپاد‌ها استفاده گسترده‌ای کرده است.

نیک برومفیلد، تحلیلگر مستقل مسائل یمن، گفت: یمنی‌ها پیش از این مسئولیت حملات زیادی به اراضی اشغالی را برعهده گرفته‌اند، اما شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد بیشتر آن‌ها نزدیک به این حمله بوده‌اند؛ این اولین حمله علنی تایید شده یمنی‌ها در دریای مدیترانه به جای دریای سرخ یا خلیج عدن است.

ارتش یمن مدتی است که از جنگ‌افزار‌های بدون سرنشین استفاده می‌کند؛ یک تحلیلگر مرکز مطالعات راهبردی صنعا نیز گفت: من معتقدم که حمله پهپادی اخیر بخشی از تشدید مداوم عملیات است؛ آنچه جالب است هدف و برد بلند پهپاد است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *