سخنگوی دولت: واردات مشروط خودرو برای همه ایرانیان آزاد شد

12:06 - 27 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۵۵۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی دولت: واردات مشروط خودرو برای همه ایرانیان آزاد شد
سخنگوی دولت از آزاد شدن واردات خودرو مشروط به دارا بودن استانداردهای روز برای همه ایرانیان خبر داد.

خبرگزاری میزان - علی بهادری‌جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران به تشریح مصوبات امروز ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳ هیئت وزیران پرداخت و گفت: جلسه امروز با حضور سرپرست ریاست جمهوری و اعضاء کابینه برگزار و مصوبات متعددی در این جلسه و جلسه روز یکشنبه مطرح شد.  

سخنگوی دولت با اشاره به چند مورد از این مصوبات گفت: یکی از مهمترین مصوبات هیئت دولت امروز به تصویب رسید و طی آن آخرین گام برای مبارزه با انحصار خودرو و صنعت خودروسازی کشور بود.  

وی ادامه داد: این مصوبه در ادامه برنامه دولت در خصوص شکستن انحصار در صنعت خودرو بود که مرحله به مرحله پیش می‌رفت. هم در حوزه اقدامات سلبی و هم اقدامات ایجابی پیشتر مطابق برنامه کارشناسان اقداماتی انجام شده بود. یکی از آرای تاریخی در محکومیت یکی از متخلفان و فعالان حوزه صنعت خودرو را شاهد بودیم که از سوی سازمان تعزیرات حکومتی به پرداخت  ۵ هزار میلیارد تومان محکوم شد.  

بهادری جهرمی با اشاره به اقدامات ایجابی انجام شده در حوزه صنعت خودرو تصریح کرد: افزایش تولید داخل، تامین ارز مورد نیاز و یا تامین زیر ساخت‌های لازم برای فعال شدن ظرفیت‌های تولید داخل که افزایش حجم تولید را تا یک و نیم میلیون خودرو به بار آورد از جمله این اقدامات بود.  

وی افزود: هم‌زمان واردات خودرو که پیش از دولت سیزدهم در کشور ممنوع بود به تدریج آزاد شد و خودرو‌های هیبریدی، خودرو‌های برقی، واردات خودرو‌های نو و سپس خودرو‌های کارکرده در حوزه حمل و نقل عمومی آزاد شد و تسهیلاتی نیز برای واردات آمبولانس‌ها و خودرو‌های راهداری ارائه شد.  

سخنگوی دولت درباره مصوبه مهم امروز تاکید کرد: واردات خودرو به شرط مدل ۲۰۱۹ به بالا و دارا بودن استاندارد‌های لازم اروپایی برای همه ایرانیان آزاد است، این آخرین گام در حوزه شکستن انحصار در صنعت خودرو بود که پیشتر مصوبات لازم آن به تایید مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است.  

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *