نقض حقوق بشر در سوئیس؛ بِرن در مرکز تحقیق‌های بین‌المللی

12:16 - 27 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۵۳۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نقض حقوق بشر در سوئیس؛ بِرن در مرکز تحقیق‌های بین‌المللی
تحقیق‌های بین‌المللی نشان می‌دهند که، با وجود اینکه سوئیس در نظر بسیاری از مردم جهان کشوری مدافع حقوق انسانی است، اما در عمل چنین نیست.

خبرگزاری میزان - سوئیس یکی از کشور‌هایی است، که مانند کشور‌های دیگر غربی همواره خود را به‌عنوان مدافع حقوق بشر و عدالت معرفی می‌کند.

اما با بررسی گزارش نهاد‌های حقوق بشری و بین‌المللی، مشخص می‌شود که حقوق بشر و عدالت تنها شعار‌هایی هستند که مقام‌های این کشور تنها برای کسب منافع از آن استفاده می‌کنند.

موسسه حقوق بشر سوئیس در ماه می (۲۰۲۴) پس از ۲۰ سال آماده‌سازی، به‌طور رسمی تاسیس شد. با این حال، به دلایل مختلف، نگرانی‌هایی درباره رسیدگی دولت این کشور به شکایت‌ها در موضوع حقوق بشر وجود دارد و به این موضوع در گزارش سالانه عفو بین‌الملل درباره وضعیت حقوق بشری سوئیس اشاره شده است.

سوئیس تحت چندین تحقیق بین‌المللی حقوق بشر قرار گرفته است. این کشور در بررسی دوره‌ای جهانی تمایلی به سرمایه‌گذاری مناسب در یک مکانیسم بین‌سازمانی دائمی برای هماهنگی اجرای تعهد‌های بین‌المللی حقوق بشر نداشته است؛ این کشور همچنین تمایل به متعهد شدن به اطمینان از سازگاری کامل طرح‌های مردمی با قوانین بین‌المللی حقوق بشر نداشته است. 

آزادی اجتماع‌های مسالمت‌آمیز

سیستمی که نیاز به مجوز برای تجمع عمومی داشت همچنان در این کشور به قوت خود باقی مانده است. به‌عنوان نمونه، تظاهرات مسالمت‌آمیزی که در سال گذشته میلادی از جمله در شهر‌های بازل و ژنو برگزار، و از سوی دولت غیرمجاز خوانده شده بود، سرکوب شد.

در نمونه‌ای دیگر، از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، چندین شهر آلمانی‌زبان در سوئیس ممنوعیت موقت تظاهرات را وضع کردند.

حقوق پناهندگان و مهاجران

دادگاه حقوق بشر اروپا از سوئیس به دلیل رد درخواست به هم پیوستن خانواده‌ها از سوی پناهندگان همواره انتقاد کرده است.

سوئیس همچنین در سال‌های اخیر به پناهجویان افراد به کرواسی، از جمله افرادی که مشکلات سلامتی دارند یا از تروما رنج می‌برند، ادامه داده است.

نقض حقوق بشر در سوئیس؛ بِرن در مرکز تحقیق‌های بین‌المللی

همچنین در موضوع حقوق پناهندگان و مهاجران، برنامه اسکان پناهجویان به سوئیس به حالت تعلیق باقی ماند و پناهندگان از یک مسیر منظم و امن برای حفاظت محروم شده‌اند. 

یک مطالعه نیاز به بهبود مراقبت‌های پزشکی برای پناهجویان در اقامتگاه‌های مهاجران را مشخص کرد. کمیسیون ملی پیشگیری از شکنجه سوئیس هم نسبت به مراقبت ناکافی از کودکان زیر سن قانونی بدون همراه در مراکز پناهندگی این کشور ابراز نگرانی کرده است.

قاچاق انسان در سوئیس

براساس گزارش‌ها، تقریبا سه چهارم افراد قاچاق شده به سوئیس در تجارت جنسی مورد استثمار قرار می‌گیرند.

در همین حال، بیش از ۱۰ درصد افراد قاچاق شده در این کشور در بخش مشاغل خانگی و مراقبتی مورد بهره برداری قرار گرفتند.

نقض حقوق بشر در سوئیس؛ بِرن در مرکز تحقیق‌های بین‌المللی

براساس تازه‌ترین آمارها، بیش از ۲۰۰ نفر در سال قبل به سوئیس قاچاق شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *