مجمع عمومی سالانه بانک صنعت و معدن برگزار شد

10:03 - 27 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۵۱۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مجمع عمومی سالانه بانک صنعت و معدن برگزار شد
مجمع عمومی سالانه بانک صنعت و معدن در سال منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار شد و صورت‌های مالی این بانک به تصویب رسید.

خبرگزاری میزان - به گزارش شادا، مجمع عمومی سالانه بانک صنعت و معدن در سال منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ با حضور "محمدجواد شریف زاده" معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، "علی خورسندیان" مدیرعامل بانک صنعت و معدن، اعضای هیئت مدیره و نمایندگان دستگاه‌های دولتی ذیربط در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست شریف زاده، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد برگزار شد، گزارش هیئت مدیره قرائت و صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای مجمع رسید.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در این مراسم با اشاره به تلاش‌های انجام شده در بانک صنعت و معدن، گفت: امیدوارم در سال ۱۴۰۳ شاهد جهش در عملکرد این بانک باشیم؛ به مدیران این بانک تکلیف می‌کنیم که تحول در برنامه بانک را متناسب با شرایط اقتصادی کشور اجرا کنند.

وی با بیان اینکه توسعه و تقویت هر چه بیشتر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات بانک ضروری است، افزود: برای اخذ مطالبات و بازگشت منابع از همه ابزار‌ها استفاده شود.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد ادامه داد: برای افزایش سرمایه در حال پیگیری هستیم و تلاش می‌کنیم که در سال ۱۴۰۳ به نتیجه برسد.

شریف زاده در ادامه با اشاره به برنامه دولت برای مولدسازی دارایی ها، اظهار داشت: برای فروش و واگذاری اموال مازاد طبق تکلیف دولت باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

خورسندیان، مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد بانک صنعت و معدن، گفت: در سال مالی مورد بررسی، بیش از ۹۵ درصد تسهیلات بانک به صورت ریالی و پنج درصد ارزی بوده است.

وی با بیان اینکه ۸۷ درصد از تسهیلات پرداخت شده بانک مربوط به سرمایه در گردش بوده است، افزود: وصول مطالبات ارزی در سال ۱۴۰۲ معادل ۴۶۵ میلیون یورو ثبت شده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اینکه درآمد‌های عملیاتی بیش از ۲۰ همت و جمع سپرده‌های بانک نیز ۹۶ همت است، اضافه کرد: در حوزه تبصره ۱۸ نیز حدود سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۱۴۰۱ پرداخت شده است.

وی درباره معضلات و چالش‌های بانک نیز گفت: عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی در بازپرداخت دیون و ایفای تعهدات، عدم افزایش سرمایه نقدی بانک در ۱۶ سال گذشته، بحران منابع انسانی و عدم برخورداری از خطوط اعتباری بانک مرکزی با توجه به رشد نیاز بخش صنعت و معدن کشور از جمله مشکلات بانک صنعت و معدن است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *