سفارت جمهوری آذربایجان در ایران بازگشایی شد

13:04 - 25 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۳۴۷
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
سفارت جمهوری آذربایجان در ایران بازگشایی شد
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ضمن اعلام خبر ازسرگیری فعالیت سفارت این کشور در ایران، این اقدام را عاملی برای توسعه بیش از پیش روابط جمهوری آذربایجان و ایران براساس احترام متقابل و حسن همجواری خواند.

خبرگزاری میزان - وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار گزارشی مطبوعاتی، خبر از سرگیری فعالیت سفارت این کشور در ایران را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: در نتیجه مذاکرات جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران، سفارت جمهوری آذربایجان در جمهوری اسلامی ایران از ۱۵ جولای ۲۰۲۴ (۲۵ تیر ۱۴۰۳) در نشانی جدید فعالیت خود را از سر گرفت؛ سفیر و کارکنان فعلی سفارت به ایران بازگشته‌اند.

براساس این بیانیه، طرف ایرانی به‌عنوان یک کشور میزبان، براساس تعهدات خود مبنی بر تامین امنیت بر اساس «کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک»، اقدام‌های مناسبی را برای تامین امنیت دیپلماتیک مقابل ساختمان جدید سفارت جمهوری آذربایجان انجام داده است.

بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه هم اکنون، اقدام‌های لازم برای ساماندهی خدمات کنسولی در ساختمان جدید سفارت در ایران در حال انجام است، اعلام کرد: اطلاعات تکمیلی در مورد از سرگیری خدمات کنسولی به زودی ارائه خواهد شد؛ این سفارت در نشانی شهر تهران، محله دروس، خیابان شهریزاد، کوچه یارمحمدی، تقاطع خیابان ساقی و فیروزکوه و پلاک ۸ واقع شده است.

بخش پایانی بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان تصریح کرد: از سرگیری فعالیت سفارت به توسعه بیش از پیش روابط جمهوری آذربایجان و ایران براساس احترام متقابل و حسن همجواری، به اجرای توافق‌های حاصل شده بین دو کشور و مسائلی که نیاز به حل‌وفصل دارند، کمک خواهد کرد.

پیشتر مجتبی دمیرچی‌لو، دستیار وزیر و مدیر کل اوراسیای وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با اعلام اینکه سفارت جمهوری آذربایجان در ایران طی روز‌های آینده بازگشایی شده و سفیر این کشور فعالیت خود را آغاز می‌کند، اظهار کرد: انتظار داریم این اتفاق ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز آینده رخ دهد.

انتهای پیام/



ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
0
0
تلاشهاي جهادي امير سرتيپ احدي معاون ستاد كل نتيجه داد خدا قوت و دستمريزاد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *