پیگیری هرگونه تخلف یا گزارش تقلب در کنکور

12:22 - 23 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۰۲۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
پیگیری هرگونه تخلف یا گزارش تقلب در کنکور
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فروش سوالات کنکور سال‌هاست به کرات تکرار می‌شود و تنها در قالب هشدار از سوی مسئولان شاهد امنیتی بودن آزمون سراسری هستیم، گفت: هرگونه تخلف یا گزارش تقلب در برگزاری کنکور چنانچه دارای مستندات باشد از طریق سازمان سنجش و با پیگیری و نظارت کمیسیون آموزش مجلس دنبال خواهد شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد فروش سوالات کنکور سراسری با مبالغ میلیونی و میلیاردی، گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر شاهد فروش سوالات در رشته‌های مختلف آزمون سراسری هستیم؛ همه ساله مجازات‌های سنگینی برای فعالان این عرصه تعیین می‌شود، اما باز تکرار جرم را در عرصه علمی کشور را نظاره‌گر هستیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش سوالات کنکور سال‌هاست به کرات تکرار می‌شود و تنها در قالب هشدار از سوی مسئولان شاهد امنیتی بودن آزمون سراسری هستیم، افزود: فروش سوالات کنکور سراسری توسط گروهی از افراد منجر به رشد ناعدالتی علمی در رشته‌های پرطرفدار شده که این مسئله برای آینده کشور بحران‌زا است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فروش غیرقانونی سوالات کنکور سراسری بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های آنلاین امکان پذیر است، اظهار داشت: در مجلس یازدهم با برگزاری جلساتی، امنیت آزمون سراسری از جنبه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفت؛ اگر امسال این معضل علمی تکرار شود مسئولان مربوطه به کمیسیون فراخوانده می‌شوند تا پاسخگوی ملت ایران باشند.

منادی با بیان اینکه همه گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب تحت رصد نهاد‌های امنیتی و انتظامی قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: برخی از افراد سودجو برای سو استفاده از داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها اقدام به فروش سوالات تقلبی کنکور کردند که این مسئله منجر به تشویش اذهان عمومی می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تخلفی در کنکور سراسری امسال رخ دهد باید مسئولان و متولیان امر به مجلس پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: طی اطلاعات رسیده گروهی از مدعیان فروش سوالات کنکور از طریق نشانگاه مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته‌اند؛ متولیان امر در این مورد باید پاسخگوی مجلس باشند که چرا امنیت در آزمون سراسری رعایت نمی‌شود و هر ساله با چنین اخباری در فصل کنکور روبرو هستیم.

منادی با بیان اینکه تعدادی از افراد پس از شروع آزمون با استفاده از ابزار‌های مختلف اقدام به تصویربرداری از سوالات کنکور کرده، شناسایی و دستگیر شده‌اند، اظهار داشت: آزمون سراسری کنکور سال‌هاست که تکرار می‌شود با توجه به عمری که این امتحان دارد باید در مرحله بسیار بالایی از امنیت قرار می‌گرفت؛ متاسفانه هنوز که هنوز است شاهد انتشار اخبار فروش سوالات آزمون سراسری هستیم؛ آیا فراهم کردن شرایط امنیت کنکور و برگزاری چنین آزمونی بسیار سخت است؟

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرگونه تخلف یا گزارش تقلب در برگزاری کنکور چنانچه دارای مستندات باشد از طریق سازمان سنجش و با پیگیری و نظارت کمیسیون آموزش مجلس دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *