برگزاری دومین مراسم گرامیداشت روز مقابله با طوفان‌های گردوغبار در سازمان ملل از سوی ایران

10:58 - 23 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۹۹۶
برگزاری دومین مراسم گرامیداشت روز مقابله با طوفان‌های گردوغبار در سازمان ملل از سوی ایران
سفیر ایران در سازمان ملل در دومین مراسم گرامیداشت روز مقابله با طوفان های گردوغبار ضمن تشریح اقدام‌های کشورمان در سه سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی، به تشریح میزبانی دومین کنفرانس بین‌المللی مقابله با طوفان‌های گردوغبار در سپتامبر ۲۰۲۳ در ایران و اهمیت آن در پیشبرد همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی پرداخت.

خبرگزاری میزان - دومین مراسم گرامیداشت روز مقابله با طوفان‌های گردوغبار، به میزبانی نمایندگی دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در این سازمان برگزار شد؛ این مراسم با حضور نمایندگان کشورهای مختلف، کارشناسان محیط زیست و نهادهای متعدد سازمان ملل برگزار شد.

در این مراسم، سخنرانان به بررسی و تحلیل ابعاد مختلف طوفان‌های گردوغبار پرداختند و تاثیرهای این پدیده‌ها بر محیط زیست، کشاورزی، و سلامت عمومی را مورد بحث قرار دادند؛ شرکت‌کنندگان ضمن برشمردن آسیب‌های ناشی از طوفان‌های گردوغبار از ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی، بر ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند.

سفیر و نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان رئیس جلسه، ضمن تشریح اقدام‌های کشورمان در سه سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی، به میزبانی دومین کنفرانس بین‌المللی مقابله با طوفان‌های گردوغبار در سپتامبر ۲۰۲۳ (مرداد سال گذشته) در جمهوری اسلامی ایران و اهمیت آن در پیشبرد همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی پرداخت.

 

یکی از محورهای اصلی این نشست، بررسی روش‌های نوین برای پیش‌بینی و کاهش اثرات مخرب طوفان‌های گردوغبار بود؛ در این راستا، نمایندگان کشورهای مختلف تجربه‌ها و دستاوردهای خود را در زمینه اجرای پروژه‌های کاهش طوفان‌های گرد غبار ارائه کردند.

همچنین، در این مراسم قطعنامه‌های سازمان ملل درباره مبارزه با طوفان‌های گردوغبار مورد بررسی قرار گرفت و بر اجرای موثرتر آن‌ها تاکید شد؛ نمایندگان بر اهمیت آموزش عمومی و افزایش آگاهی مردم درباره مخاطرات ناشی از طوفان‌های گردوغبار و روش‌های پیشگیری از آن‌ها تاکید کردند.

این مراسم نشان‌دهنده تعهد جمهوری اسلامی ایران به مسائل محیط زیستی و تلاش برای بهبود شرایط زیستی در سطح بین‌المللی بود و مورد استقبال گرم شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *