برگزاری نشست علمی «هوش مصنوعی و انتخابات» در پژوهشکده شورای نگهبان

9:25 - 23 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۹۷۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
برگزاری نشست علمی «هوش مصنوعی و انتخابات» در پژوهشکده شورای نگهبان
سلسله نشست‌های هوش مصنوعی و حقوق اساسی به همت پژوهشکده شورای نگهبان برگزار می‌شود و اولین نشست از این سلسله نشست‌ها به موضوع هوش مصنوعی و انتخابات اختصاص خواهد داشت.

خبرگزاری میزان - به گزارش شورای نگهبان، اولین نشست از سلسله نشست‌های علمی «هوش مصنوعی و حقوق اساسی» با موضوع «هوش مصنوعی و انتخابات» توسط پژوهشکده شورای نگهبان برگزار می‌شود و محمدصادق فراهانی، معاون پژوهش‌های بنیادین پژوهشکده شورای نگهبان؛ سیدمهدی شریعت‌زاده، دبیر کارگروه هوش مصنوعی معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری و محمد‌مهدی مهربان، معاون دفتر مطالعات حکمرانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این نشست سخنرانی خواهند کرد و دبیری نشست را محمدمهدی همتی‌فقیه، دانشجوی حقوق عمومی دانشگاه شهید بهشتی برعهده خواهد داشت.

بر اساس این گزارش در این نشست درباره موضوعاتی، چون چگونگی تعامل نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران با فناوری نوظهور هوش مصنوعی، کارکرد‌های هوش مصنوعی در انتخابات، فرصت‌ها و تهدید‌های استفاده از هوش مصنوعی در انتخابات و حکمرانی انتخاباتی با هوش مصنوعی بحث خواهد شد و سخنرانان به واکاوی ابعاد مختلف این موضوعات خواهند پرداخت.

گفتنی است این نشست روز یکشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ در محل پژوهشکده شورای نگهبان به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان سرافراز، کوچه پنجم، پلاک ۱۱ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *