رئیس کل دادگستری استان مازندران: ضابطان نقش مهمی در اجرای عدالت و کشف جرم دارند

15:55 - 22 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۹۱۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان مازندران: ضابطان نقش مهمی در اجرای عدالت و کشف جرم دارند
رئیس کل دادگستری مازندارن با اشاره به نقش مهم تعامل ضابطان با دستگاه قضایی گفت: با توجه به نقش مهم ضابطان در برقراری امنیت و عدالت، تعامل این دستگاه با دادگستری می‌تواند در موفقت‌های فراجا موثر باشد.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه تعاملی دادگستری استان مازندران با فراجا بر اهمیت حفظ اقتدار نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: اقتدار فراجا در بد برخورد کردن نیست بلکه در برخورد مناسب با مردم، رعایت حفظ حقوق شهروندی و جلب اعتماد عمومی است.

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران گفت:تکالیف ضابطین در قانون مشخص شده است همه باید به تکالیف قانونی خود آگاه بوده وتسلط داشته باشند آنچه مهم است اجرای مقررات و حفظ حقوق مردم است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به حفظ کرامت انسانی در آیات و احادیث مختلف اظهار کرد: خدمت به مردم موهبتی است که نصیب ما شده است و باید از این موهبت استفاده کنیم و با اشراف به آئین نامه‌ها، دستور العمل‌ها و بخشنامه‌های مختلف، در حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی افراد کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی بازوی توانمند دستگاه قضایی است تصریح کرد:ضابطان نقش مهم وحساسی در کشف جرم و برقراری عدالت دارند و در این راستا تعامل با دستگاه قضایی تاثیر زیادی در موفقیت‌های فراجا در ماموریت‌های محوله دارد. 

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد:مجموعه قضایی وانتظامی باید نسبت به وظایفی که دارد حساس بوده و در برخورد با اراذل و اوباش وکسانی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند با جمع آوری مستندات واقدام به موقع و قاطع، زمینه حفظ آرامش مردم را فراهم کند.

پوریانی خاطر نشان کرد:ماموریت‌های گسترده انتظامی در همه عرصه‌ها است و در خط مقدم جبهه حفظ امنیت قرار دارد دستگاه قضایی استان نیز حامی و پشتیبان فراجا در برقراری امنیت و حفظ حقوق مردم است.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه دوره آموزشی حقوق شهروندی ویژه مراجع انتظامی با همت براری معاون قضایی رئیس کل دادگستری مازندران برای روسای کلانتری وپاسگاه‌های شرق استان برگزار شد.

گفتنی است این دوره آموزشی در ۴ جلسه برای کلیه روسای کلانتری و پاسگاه‌های استان مازندران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ضابطان قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *