سومین مدرسه عالی مهارتی حقوق کشور در کرمان افتتاح شد

11:58 - 22 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۸۸۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سومین مدرسه عالی مهارتی حقوق کشور در کرمان افتتاح شد
سومین مدرسه عالی مهارتی حقوق کشور همزمان با سفر رئیس مرکز حل اختلاف به منظور مهارت‌سازی فارغ‌التحصیلان حقوق در کرمان افتتاح شد

خبرگزاری میزان –سومین مدرسه عالی مهارتی حقوق کشور همزمان با سفر حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز حل اختلاف به منظور مهارت‌سازی فارغ‌التحصیلان حقوق در کرمان افتتاح شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدامیر ابراهیمی معاون قضایی و حل اختلاف دادگستری استان کرمان درباره افتتاح مدرس عالی مهارتی حقوق کشور گفت: مدرسه عالی حقوق کرمان، اولین مدرسه در جنوب شرق کشور است که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی کرمان می‌تواند فاصله بین مطالب تئوری دانشگاهی و حوزه اجرا را برطرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدامیر ابراهیمی ضمن قدردانی از منظری توکلی، رئیس دانشگاه آزاداسلامی در رابطه با این ایده راه اندازی این مدرسه، افزود: مدرسه عالی حقوق ابداعی در نظام‌حقوقی کشور است که منجر به مهارت سازی در بین فارغ التحصیلان حقوق می‌شود.

 وی برگزاری دوره‌های کاربردی را از دیگر اقدامات مدرسه عالی حقوق برشمرد و ادامه داد: در این مدرسه متقاضیان شرکت در آزمون‌های وکالت و کارشناسی نیز آموزش‌های تخصصی را فرا می‌گیرند.

وی اظهارداشت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای شورا‌های حل اختلاف، کارشناسان و وکلا نیز برنامه ریزی شده است.

وی عنوان کرد: در بدو امر دوره اموزشی برای ۸۰۰ نفر از اعضای شورا‌های حل اختلاف استان با موضوع هوش مصنوعی و یک دوره برای ۹۰۰ نفر از وکلا و کارشناسان با موضوع داوری پیشرفته برنامه ریزی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش نقش داوری حرفه‌ای در نظام قضایی و حقوقی کشور اشاره کرد و اظهارداشت: این همایش در حقیقت تجلی گر پیوند شورای حل اختلاف با نخبگان دانشگاهی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی افزود: اگر نخبگان دانشگاهی به کمک شورا‌های حل اختلاف بیایند، بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه با مدیریت اساتید دانشگاه و دانشجویان متخصص برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: در دوره مدیریت جدید شورا‌های حل اختلاف استان کرمان با هماهنگی رئیس کل دادگستری استان برای حل معضلات ومشکلات جامعه پیوند‌هایی با امام جمعه، ائمه جماعات مساجد شاخص، هیات امنای مساجد، کانون و مرکز وکلای دادگستری، معلمان، دانش آموزان، سردفتران، دفاتر خدمات الکترونیک، اصناف اتاق بازرگانی و. داشتیم که براساس این پیوند‌های مبارک و با کمک صلح یاران به جامعه آرام وخالی از خشونت برسیم که مرضی رضای امام زمام (ع) خواهد شد و خود را برای دولت کریمه آن عزیز آماده کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: آموزش حقوق

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *