آوارگی اجباری؛ ابزار فشار سیاسی و باج‌خواهی رژیم صهیونیستی

15:26 - 21 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۸۲۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آوارگی اجباری؛ ابزار فشار سیاسی و باج‌خواهی رژیم صهیونیستی
همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه، رژیم صهیونیستی از گرسنگی و آوارگی اجباری به‌عنوان یک ابزار فشار سیاسی و باج‌خواهی استفاده می‌کند.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی در حال تشدید بمباران مراکز اسکان آوارگان و مناطق اطراف آن و ادامه کشتار جمعی غیرنظامیان و آوارگان است.

این رژیم از بازگشت آوارگان به خانه‌های خود جلوگیری می‌کند، افراد را گرسنه نگه‌می‌دارد، از دسترسی آن‌ها به مواد اولیه ضروری برای بقا جلوگیری می‌کند و مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه می‌شود که این اقدام‌ها نشان دهنده اصرار بر ارتکاب نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه است.

با از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس به منظور پایان دادن به جنگ غزه، به نظر می‌رسد ارتش رژیم صهیونیستی از این اقدام‌های خود به عنوان ابزار فشار سیاسی و باج‌خواهی استفاده می‌کند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به‌تازگی چند موشک را به سوی گروهی از مردمی که در دروازه مدرسه العوده در شرق شهر خان‎یونس تجمع کرده بودند شلیک کرد، در حالی که این مجتمع هزاران آواره داخلی را در خود جای داده بود.

به گزارش ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه (یورو-مد مانیتور)، در حمله به این مدرسه ۳۲ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۵۰ نفر مجروح شدند که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند و اجساد برخی از قربانیان تکه‌تکه شد.

براساس داده‌های اولیه جمع‌آوری‌شده از بررسی قطعات بمب مورد استفاده در این حمله، از بمب‌های آمریکایی که در حملات کشتار جمعی بی‌شماری علیه غیرنظامیان نوار غزه استفاده شده، در این بمباران نیز استفاده شد.

جنایت‌های مستمر ارتش رژیم صهیونیستی در نوار، از جمله هدف قرار دادن مکرر مراکز پناهگاهی تحت پرچم سازمان ملل و قتل‌عام کردن افراد داخل آنها، در حالی که جامعه بین‌المللی تقریبا سکوت کرده است، عمدتا با هدف ریشه‌کن کردن فلسطینی‌ها انجام می‌شود و غیرنظامیان به عنوان ابزار فشار سیاسی استفاده می‌شوند و هیچ توجیهی برای این جنایت‌ها وجود ندارد.

از آنجایی که صحبت از آغاز مجدد مذاکرات برای توافق آتش‌بس شده، رژیم صهیونیستی حملات خود را به نوار غزه افزایش داده است.

این امر نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی با افزایش حملات، گرسنگی دادن و کشتار غیرنظامیان و همچنین استفاده از آن‌ها به عنوان ابزاری سیاسی برای باج‌گیری بدون رعایت قوانین بین‌المللی، فشار وارد می‌کند.

این رژیم سیاست نظام‌مند هدف قرار دادن غیرنظامیان را در نوار غزه که به وسیله قوانین بشردوستانه بین‌المللی محافظت می‌شوند، دنبال کرده و همچنان ادامه می‌دهد.

این اقدام‌ها شامل قتل، گرسنگی دادن، دستگیری، شکنجه، ناپدید شدن اجباری، محرومیت از درمان پزشکی و کمک‌های بشردوستانه، آوارگی اجباری، بمباران مراکز اسکان آوارگان، هدف قرار دادن مناطق تعیین‌شده به عنوان مناطق بشردوستانه و محرومیت از هرگونه ثبات است.

همه کشور‌ها ملزم به اجرای تعهدات بین‌المللی خود با اعمال تحریم‌های شدید علیه رژیم صهیونیستی و قطع انواع دیگر حمایت‌ها و همکاری‌های سیاسی، مالی و نظامی به این رژیم هستند؛ این تدابیر شامل توقف فوری انتقال تسلیحات به اراضی اشغالی از جمله مجوز‌های صادراتی و کمک‌های نظامی می‌شود.

در غیر این صورت، این کشور‌ها در قبال جنایت‌هایی که در نوار غزه رخ داده است، از جمله نسل‌کشی، پاسخگو هستند.

همچنین دیوان کیفری بین‌المللی باید به بررسی تمامی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، گسترش تحقیقات در زمینه مسئولیت کیفری به منظور پاسخگویی همه مجرمان و صدور حکم بازداشت برای مسئولین رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

 این دادگاه باید به جنایت‌های رژیم صهیونیستی رسیدگی کند، زیرا این‌ها جنایت‌های بین‌المللی هستند که در صلاحیت دادگاه کیفری بین‌المللی قرار دارند و آشکارا جنایت نسل‌کشی به شمار می‌روند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *