رنگرز: لوپز جدی‌ترین حریف میرزازاده برای قهرمانی المپیک است/ ۴ برابر شدن پاداش‌ها معقول است

11:52 - 21 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۸۱۰
رنگرز: لوپز جدی‌ترین حریف میرزازاده برای قهرمانی المپیک است/ ۴ برابر شدن پاداش‌ها معقول است
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: جدی‌ترین رقیب میرزازاده برای قهرمانی در المپیک ۲۰۲۴، لوپز است.

خبرگزاری میزان - حسن رنگرز در حاشیه نشست صمیمی وزیر ورزش و جوانان با ورزشکاران اعزامی به المپیک پاریس، اظهار داشت: تفکر بسیار ویژه‌ای از سوی وزارت ورزش صورت گرفت که مادران و پدران نیز در کنار فرزندان دلبندشان در این مراسم حضور دارند. کیومرث هاشمی تمامی مدارج مدیریتی در ورزش را طی کرده است.

وی در خصوص ۴ برابر شدن پاداش المپیک گفت: خارج از تعارفات معمول، صمیمانه تشکر می‌کنم. انصافاً در موضوع قهرمانان ورزشی، رسیدگی به دغدغه‌ها، دل‌مشغولی‌های آن‌ها اقدامات شایسته‌ای انجام دادند. در یک فاصله کوتاه ۲ آئین تجلیل از قهرمانان ورزشی انجام شد، اقدامی که قبل از این با تاخیر انجام می‌شد. مضاف بر این باید بپذیریم با توجه به تورم و وضعیت معیشتی قهرمانان المپیکی ما، ۴ برابر شدن پاداش امری معقول است. 

رنگرز در مورد غیبت روس‌ها در المپیک گفت: روس‌ها یکی از کشور‌های صاحب‌نام و صاحب‌سبک هستند که به یقین نبود آن‌ها تأثیرگذار است. به طور خاص در خصوص کشتی فرنگی، وضعیت روس‌ها، وضعیت خوبی نبود. سال گذشته که روس‌ها آمدند، جایگاهی در میان تیم‌های برتر نداشتند. با این حال اگر هم حضور می‌داشتند با توجه عملکردشان پیش از المپیک نیز شرایط خاصی برای کشتی‌گیران ما نبود

وی درباره دوپینگ رضا کایالپ کشتی‌گیر سنگین وزن تیم ترکیه و غیبت او در المپیک گفت: از اتفاقی که برای کایالپ افتاد، متأثر شدیم. او از قهرمانان بزرگ و از اسطوره‌های کشتی فرنگی بود و هیچ وقت مطلوب نیست که یک قهرمان در انتهای دوران ورزش قهرمانی با چنین سرنوشتی مواجه شود هر چند او در سمت دیگر جدول بود. ضمن اینکه در یک سال گذشته، هم امین میرزازاده و هم فردین هدایتی موفق به شکست دادن این حریف شدند.

وی ادامه داد: با این وجود جدی‌ترین رقیب میرزازاده برای قهرمانی در المپیک، لوپز کوبایی است. ضمن اینکه جانشین رضا کایالپ هم کشتی‌گیر جوان و شایسته‌ای است که در همه رده‌های سنی قهرمان جهان شده و آن هم رقیب جدی است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی عنوان کرد: کشتی‌گیرانی که در اوزان ۶ گانه در المپیک حضور دارند، همگی مدعی هستند. همه این نفرات از فیلتر‌های مختلف عبور کرده‌اند و آن ۱۶ کشتی‌گیری که نخبه و به لحاظ کیفی بهتر از سایرین بودند، در المپیک حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *