رئیس کل دادگستری زنجان: دستگاه قضایی از نظرات و ایده‌های تخصصی حقوقدانان برای حل مشکلات استان استفاده می‌کند

11:13 - 21 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۷۹۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری زنجان: دستگاه قضایی از نظرات و ایده‌های تخصصی حقوقدانان برای حل مشکلات استان استفاده می‌کند
رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به اهمیت استفاده از نظرات نخبگان گفت: پیشگیری از وقوع جرم با آگاهی از مسائل حقوقی نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی دارد، از همین رو دستگاه قضا آماده شنیدن نظرات تخصصی حقوقدانان است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین علی فرجی برحق در دومین نشست صمیمی با جامعه نخبگان حقوقی، وکلا، کارشناسان استان زنجان در سال جاری اظهارکرد: ارتباط دادگستری با جامعه نخبگان و حقوقدانان استان در سنوات گذشته و سال جاری ارتباطی نزدیک و مستمر است، چرا که ارتباط با این قشر فرهیخته برای رفع موانع و استفاده از نظرات و تفکرات سازنده یک ضرورت است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های قوه قضاییه ارتباط با جامعه نخبگان است، عنوان کرد:دستگاه قضایی برای اجرای برخی سیاست‌ها نیازمند استفاده از دیدگاه‌های حقوقی و سازنده جامعه حقوقدانان و نهاد‌های مرتبط حقوقی با مجموعه است و این دیدگاه‌های تخصصی برای کاهش ورودی پرونده به دادگستری موثر است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان بیان کرد: توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم با آگاهی جامعه از مسائل و موضوعات حقوقی نقش مهمی در ورود پرونده به دستگاه قضایی دارد و تشکیلات قضایی علاقه‌مند به شنیدن ایده‌های تخصصی و فنی نخبگان حقوقی برای حل معضلات و مشکلات استان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی برحق با اشاره به اینکه با کمک مسئولان اجرایی استان و پیگیری و حمایت‌های دادگستری کل دادگستری استان زنجان کمپ ماده ۱۶ محل نگهداری، درمان و حرفه آموزی معتادین در زنجان در ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد گفت: از جامعه حقوقدانان دعوت می‌کنیم ضمن بازدید از این کمپ در اجرای برنامه‌ها کمک حقوقی کنند. 

رئیس کل دادگستری زنجان اظهار داشت:ارتباط دادگستری با جامعه نخبگان و حقوقدانان در سنوات گذشته و سال جاری ارتباطی نزدیک و مستمر است چراکه ارتباط با این قشر فرهیخته برای رفع موانع و استفاده از نظرات و تفکرات سازنده موثر و ضروری است.

در ابتدای نشست صمیمی جامعه نخبگان حقوقی استان، نمایندگان کانون وکلا، مرکز وکلا و کارشناسان، بسیج حقوقدانان، کارشناسان رسمی به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای رفع برخی مشکلات موجود و تعامل و همکاری بیشتر بین دو مجموعه شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *