گفت‌وگو|

بازگشت ۴۹ هزار و ۱۴۰ زائر حج به کشور/ ادامه بازگشت زائران تا ۲۴ تیر

9:04 - 22 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۷۰۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بازگشت ۴۹ هزار و ۱۴۰ زائر حج به کشور/ ادامه بازگشت زائران تا ۲۴ تیر
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به اینکه ۴۹ هزار و ۱۴۰ زائر حج به کشور بازگشته‌اند، گفت: بازگشت زائران تا ۲۴ تیر ادامه دارد.

محمدحسین آجیلیان، مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها در گفت‌وگو با میزان در توضیح آخرین روند بازگشت زائران حج، گفت: عملیات بازگشت زائران حج از اول تیر آغاز شده و تا ۲۰ تیر، بالغ بر ۴۹ هزار و ۱۴۰ زائر از طریق ۲۰۷ پرواز از مدینه و جده به فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها بازگشته‌اند.

وی افزود: عملیات بازگشت زائران از ۱۴ فرودگاه به پایان رسیده و هم‌اکنون عملیات بازگشت به فرودگاه‌های اردبیل، گرگان، ارومیه و یزد درحال انجام است.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به زمان بازگشت زائران حج به کشور، گفت: بازگشت زائران باتوجه به تاخیر پروازها تا ۲۴ تیر ادامه دارد.

آجیلیان با اشاره به روند تاخیر‌ها در عملیات رفت و برگشت حجاج، تاکید کرد: در عملیات رفت حجاج هیچ تاخیر فرودگاهی که شامل اقدامات فرودگاه‌ها می‌شود، اتفاق نیفتاد، اما در عملیات بازگشت حجاج به دلیل شرایط ناوگان و مسائل مربوط به بار مسافران با تاخیراتی همراه بود.
 
براساس این گزارش باتوجه به تاثیر شرایط آب‌وهوایی  و ظرفیت‌های فرودگاهی در روند بازگشت زائران حج و احتمال شیوع بیماری‌ها در میان حجاج از جمله تب دنگی بهتر است استقبال‌کنندگان از مراجعه به فرودگاه‌ها اجتناب کنند تا بازگشت حجاج ایرانی در فرودگاه‌های کشور بدون مشکل و با سرعت انجام شود.

عملیات اعزام زائران با انجام ۲۴۴ پرواز از ۱۸ فرودگاه اهواز، ساری، یزد، کرمان، رشت، اردبیل، تبریز، زنجان، شیراز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و همدان در ۲۲ خرداد به پایان رسیده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: حج1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *