تحولات اوکراین؛ هشدار کرملین به انگلیس درباره اقدام تلافی‌جویانه

15:22 - 20 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۶۸۸
تحولات اوکراین؛ هشدار کرملین به انگلیس درباره اقدام تلافی‌جویانه
کاخ کرملین به دولت انگلیس هشدار داده که اگر این کشور مجوز استفاده از تسلیحاتش را علیه خاک روسیه صادر کند، مسکو اقدام تلافی‌جویانه را اتخاذ می‌کند.

خبرگزاری میزان - دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت اگر انگلیس به اوکراین اجازه دهد روسیه را با تسلیحات انگلیسی هدف حمله قرار دهد، مسکو پاسخ خواهد داد.

این هشدار پس از آن صادر می‌شود که کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس چراغ سبز نشان داده که اوکراین می‌تواند از موشک‌های انگلیسی «استورم شادو» برای حمله به اهداف نظامی در داخل روسیه استفاده کند.

سخنگوی کرملین گفت که این یک اقدام تشدید کننده غیرمسئولانه خواهد بود.

انتقاد زلنسکی از تاخیر در ارسال سلاح‌های آمریکایی

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، طی اظهاراتی در مرکز رونالد ریگان در واشنگتن، از تاخیر در عرضه جنگنده‌های اف-۱۶ و تانک‌های آمریکایی آبرامز آمریکایی انتقاد کرد و خواستار ارسال تعداد بیشتری از آن‌ها پس از نابودی بهترین جنگنده آلمانی از سوی ارتش روسیه شد.

وی افزود: مشکل جنگنده‌های اف-۱۶ تعداد و زمان ورود آنهاست که ۱۰ تا ۲۰ فروند درخواست داده‌ایم و اگر ۵۰ فروند هم بگیریم کافی نیست.

زلنسکی ۱۲۸ فروند جنگنده اف-۱۶ را درخواست کرد که معادل تمامی جنگنده‌های اف-۱۶ است که در اختیار شرکای اوکراین قرار دارد.

واکنش مدودف به برگزاری مذاکرات صلح اوکراین

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، با انتشار پیامی درباره مذاکرات برای حل و فصل مناقشه اوکراین اظهار نظر کرد.

مدودف ابراز عقیده کرد که حتی با امضای توافقنامه و پذیرش شکست از سوی غرب و اوکراین، عملیات نظامی روسیه در اوکراین پایان نخواهد یافت، زیرا بقایای رژیمی که با کمک دشمنان روسیه بازخواهد گشت، باید سرکوب شوند.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد که این سوال به خودی خود یک ساختار است و همه قبول دارند که تهدید‌های افراطی و حمایت غرب، این سناریو را غیرواقعی می‌سازد.

پیشروی نیرو‌های نظامی روسیه در دونتسک

دونتسک از پیشروی موفقیت‌آمیز نیرو‌های روسیه به سمت شهر دزرژینسک خبر می‌دهد.

دنیس پوشیلین، رئیس‌جمهور دونتسک از پیشروی موفقیت‌آمیز نیرو‌های روسیه به سمت شهر دزرژینسک و روستا‌های اطراف آن در ادامه عملیات آزادسازی دونتسک خبر داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *