مراسم تحلیف رئیس جمهور ۹ مرداد برگزار می‌شود

13:50 - 20 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۶۸۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مراسم تحلیف رئیس جمهور ۹ مرداد برگزار می‌شود
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور در روز نهم مرداد ماه خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس تصمیم هیئت رئیسه مجلس، مراسم تحلیف رئیس جمهور روز ۹ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور شخصیت‌های لشگری و کشوری در این مراسم، بیان کرد: این مراسم با حضور اعضای محترم شورای نگهبان، رئیس قوه قضاییه، رئیس دیوان عالی کشور، سرپرست نهاد ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدعوین و میهمانان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

فرصت ۲ هفته‌ای به رئیس جمهور برای ارائه کلیات برنامه دولت و معرفی وزرا

یوسفی در ادامه با اشاره به مواد آیین‌نامه داخلی مجلس درباره زمان معرفی وزرا به مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس متن صریح آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور پس از انجام مراسم تحلیف به مدت دو هفته فرصت دارد تا کلیات برنامه دولت و اسامی کابینه خود را به مجلس معرفی کند.

وی تاکید کرد: پس از معرفی اعضای کابینه، مجلس و کمیسون‌های تخصصی به مدت یک هفته فرصت دارد تا برنامه‌های وزرا را مورد ارزیابی قرار دهند. پس از انجام این امور، مجلس به صورت دو شیفت، جلسه رای اعتماد به وزار را برگزار خواهد کرد. پیش‌بینی ما این است که ظرف مدت ۵ روز، صلاحیت وزرا برای وزارتخانه‌های معرفی شده در مجلس به اتمام برسد.

گفتنی است؛ مراسم تحلیف رئیس‌جمهور پس از مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور از سوی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *