ششمین نشست کمیته برنامه‌ریزی و نظارت مصوبه کاهش الگوی مصرف پلاستیک برگزار شد

11:58 - 20 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۶۳۵
ششمین نشست کمیته برنامه‌ریزی و نظارت مصوبه کاهش الگوی مصرف پلاستیک برگزار شد
لزوم هم‌افزایی مشارکت دستگاه‌ها و شهروندان در تحقق کاهش مصرف پلاستیک در پایتخت از جمله موضوعاتی بود که در ششمین نشست کمیته برنامه‌ریزی و نظارت مصوبه کاهش الگوی مصرف پلاستیک شهرداری تهران مطرح شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر؛ ششمین نشست کمیته برنامه‌ریزی و نظارت مصوبه کاهش الگوی مصرف پلاستیک شهرداری تهران با حضور رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، سرپرست سازمان میادین میوه و تره بار و جمعی از مدیران و معاونین شهری صبح امروز در سالن جلسات سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار مرکزی شهر تهران برگزار شد.

«حسین نظری» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، به لزوم ترویج و فرهنگ‌سازی در جهت تغییر الگوی مصرف در راستای کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی اشاره کرد و گفت: ترویج و فرهنگ‌سازی در راستای کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یکبار مصرف پلاستیکی در کلیه مراکز وابسته به شهرداری تهران و نیز تسری به سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها باید انجام پذیرد.

وی همچنین بر تشکیل مستمر این جلسات تاکید کرد و گفت: باید با جدیت و استفاده از سیاست‌های تشویقی کاهش مصرف پلاستیک را در شهرداری تهران دنبال شود و با همدلی و همگرایی به وجود آمده در شهرداری تهران بدنبال راهکار‌های اصولی و کاربردی در این خصوص باشیم.

در ادامه «عطایی» سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به گزارش اجمالی درباره مصوبات جلسات گذشته پرداخت و در ادامه عنوان کرد: آلودگی پلاستیکی جهانی به معنای واقعی کلمه یک فاجعه‌ی انسانی و محیط زیستی است. مصرف جهانی کیسه‌ی پلاستیکی در مقیاس جهانی ۵۰۰ میلیارد کیسه است. بر اساس آمار روزانه۵۷ هزارتن پسماند در کشور ایران تولید میشود که ۱۲ درصد آن را پلاستیک تشکیل میدهد.

عطایی در ادامه به موضوع فرهنگ‌سازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت مردم در حوزه فرهنگ سازی کاهش مصرف پلاستیک از فاکتور‌های مهم پیشرفت در این طرح است بی شک در کنار نظارت دولت‌ها بر تولید مواد پلاستیکی و کنترل تولید بی‌رویه، نقش مردم در مهار مصرف پلاستیک بسیار موثر است.

طبق اعلام به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، در ادامه بختیاری‌زاده به همکاری تمام نهاد‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: سازمان میادین به عنوان یک خط شکن در این طرح پیشگام خواهد بود ولیکن استمرار و موفقیت در این طرح مستلزم همکاری و همراهی مجموعه‌های ذیربط خواهد بود، تا بتوانیم شاهد پیشرفت حداکثری در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *