توصیه‌های جمعیت هلال احمر برای کاهش حوادث کوهستانی به کوهنوردان

11:50 - 20 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۶۳۲
توصیه‌های جمعیت هلال احمر برای کاهش حوادث کوهستانی به کوهنوردان
بسیاری از عملیات‌های امدادی جمعیت هلال احمر مربوط به حوادث کوهستانی است، باتوجه به اینکه شهروندان در روزهای گرم تابستان برای تفریح بیشتر به دل کوه و جنگل می‌روند، جمعیت هلال احمر توصیه‌هایی برای کاهش حوادث کوهنوردی منتشر کرده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ کوهنوردی و طبیعت‌گردی از مهم‌ترین تفریحاتی است که برخی از شهروندان به ویژه در فصل تابستان به آن می‌پردازند، با این حال عدم رعایت اصول و مقررات اولیه باعث می‌شود این افراد راه را گم کرده و مشکلاتی هم برای خود و هم برای امدادگران ایجاد کنند.

این روز‌ها موضوع مفقود شدن شهروندانی که کوهنوردی و طبیعت‌گردی می‌کنند، تبدیل به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امدادگران جمعیت هلال احمر شده است به طوری که تنها در روز جمعه این هفته، امدادگران هلال احمر در شهر اردبیل ۳ عملیات جداگانه برای یافتن شهروندانی که در ارتفاعات سبلان مفقود شده بودند، انجام داده‌اند؛ این آمار یکی از شهر‌ها و البته که یکی از نقاط کوهستانی کشور است.

توصیه‏‌هایی برای کوهنوردی:

- اگر قصد کوهنوردی و یا طبیعت‌گردی دارید، از برنامه‌های انفرادی پرهیز کنید؛ بهتر است که کوهنوردی و طبیعت‌گردی، به صورت گروهی، انجام دهید.

- بهتر است که کوهنوردان در برنامه‌های کوهنوردی خود، از یک یا دو نفر راهنمای آشنا به منطقه استفاده کنند و از پیمایش‌های تخمینی و ناآگاهانه خودداری کنند.

- در برنامه‌های طبیعت‌گردی و کوهنوردی به هیچ عنوان نباید از گروه جدا شوید و از مسیر‌های میان‌بر و غیرایمن تردد کنید.

- حتما مسیر مورد نظر را به اعضای خانواده و دوستان اطلاع دهید تا در صورت بروز حوادث احتمالی نسبت به کمک رسانی و اعزام تیم‌های امداد و نجات اقدام کنند.

- با توجه به احتمال وقوع حوادث و تغییرات آب و هوایی حتما غذا و لباس اضافه به همراه داشته باشید.

- لزوم آشنایی به سیستم‌های موقعیت یاب GPS و یا نحوه ارسال لوکیشن توسط گوشی‌های تلفن همراه مهارتی است که می‌تواند به تیم‌های امدادی در عملیات جست و جو کمک کند.

- قبل از برنامه‌ریزی و شروع کوهنوردی حتما از وضعیت آب و هوایی منطقه اطلاعات کافی کسب کنید.

انتهای پیام/


برچسب ها: کوهنوردی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *