درآمدزایی سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار برای کشور با هر ۱۰۰ هزار بشکه نفت

11:29 - 20 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۶۲۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
درآمدزایی سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار برای کشور با هر ۱۰۰ هزار بشکه نفت
وزیر نفت با اشاره به درآمدزایی سالانه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برای کشور با هر ۱۰۰ هزار بشکه نفت گفت: هر چقدر تولید نفت و ظرفیت پالایشی کشور افزایش یابد به تبع آن توان اقتصادی و منابع ارزی دولت هم بیشتر می‌شود.

خبرگزاری میزان - جواد اوجی، وزیر نفت امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تکیه به‌توان متخصصان داخلی تحولات شگرفی را در صنعت نفت رقم زده است، اظهار کرد: هر ۱۰۰ هزار بشکه نفت که به تولید اضافه شود، سالانه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار درآمدزایی برای کشور به‌همراه دارد، بنابراین معتقدم ریل‌گذاری‌هایی انجام‌شده در صنعت نفت باید مستمر باشد.

وی با بیان اینکه با روش‌های غیرقیمتی منابع موجود را در حوزه بنزین مدیریت کردم، گفت: در این فصل که ایام مسافرت‌های تابستانی شروع شده میزان مصرف روزانه بنزین به ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون لیتر در روز‌های مختلف افزایش یافته است.

وزیر نفت یکی از راهکار‌های مطلوب برای جلوگیری از کسری بودجه و افزایش منابع درآمدی دولت را افزایش تولید نفت دانست و افزود: ذخایر هیدروکربنی مایع بیش از ۱۵۳ میلیارد بشکه است و هر چه بتوانیم تولید نفت و ظرفیت پالایشگاهی را افزایش دهیم، درآمد‌های ارزی قابل توجهی به دولت می‌رسد که توان اقتصادی دولت و منابع ارزی کشور را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *