تکرار تراژدی قتل فلوید؛ کشته شدن یک مرد سیاه‌پوست در آمریکا

8:29 - 20 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۵۶۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تکرار تراژدی قتل فلوید؛ کشته شدن یک مرد سیاه‌پوست در آمریکا
قتل شهروندان سیاه‌پوست به دست ماموران مجری قانون در آمریکا همچنان ادامه دارد و اعتراض‌های جدی را برمی انگیزد.

خبرگزاری میزان – خانواده دوونتای میچل، شهروند سیاه‌پوست ۴۳ ساله آمریکایی پس از آن که محافظان امنیتی یک هتل در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین آمریکا به قتل رساندند، خواستار تشکیل پرونده جنایی درباره این حادثه شدند.

به گزارش واشنگتن پست و سی‌بی‌اس، ویدیوی منتشر شده از تلفن همراه نیرو‌های امنیتی یک هتل در میلواکی نشان می‌دهد که آن‌ها میچل را در ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) در خیابان هدف ضرب‌وشتم قرار دادند.

آن‌ها چندین بار به سر میچل ضربه زدند؛ در این ویدیو مشخص است که میچل مرتبا با گریه عذرخواهی و درخواست کمک می‌کند، اما ماموران مجری قانون به آن توجهی نمی‌کنند.

دفتر پزشکی قانونی میلواکی در تشخیص اولیه خود، اعلام کرد که مرگ میچل یک قتل بوده، اما آزمایش‌های بیشتر در حال انجام است؛ دفتر دادستانی منطقه میلواکی نیز اعلام کرد که این حادثه به دادستانی ارجاع شده و تحقیقات بیشتر در دستور کار قرار دارد.

براساس بیانیه شرکت حقوقی بن کرامپ، به گفته مادر میچل، وی که دارای دو فرزند ۶ و ۸ ساله است، از یک بیماری روانی رنج می‌برد؛ مادر میچل تاکید کرد که مسیر تحقق عدالت را برای پسرش دنبال می‌کند.

کرامپ، وکیل آمریکایی که پرونده‌های قتل شهروندان سیاه‌پوست به دست پلیس و ماموران مجری قانون از جمله جورج فلوید را پیش می‌برد، مرگ میچل را با قتل فلوید به دست پلیس ایالت مینه سوتا در سال ۲۰۲۰ مقایسه کرد و گفت: در حالی که یکی از شاهدان از زدن ضربه به سر میچل با یک شی از سوی ماموران مجری قانون خبر می‌دهد، پلیس به این موضوع رسیدگی نکرد.

وی تاکید کرد: جلوگیری از اعمال زور بیش از حد علیه سیاه‌پوستان مستلزم اقدام‌های جدی مقام‌های کشور است؛ فقط در این صورت می‌توان مانع برخورد‌های غیرانسانی با سیاه‌پوستان از سوی ماموران مجری قانون شد.

هتل محل حادثه مدعی است که نیرو‌های امنیتی دخیل در حادثه را تعلیق کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه در حال حاضر قادر به اظهار نظر نیست، ادعا کرد که تحقیقات لازم را در این باره انجام می‌دهد.

پلیس میلواکی از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرده و ادعا کرد که همچنان در حال جمع‌آوری گزارش‌های شاهدان است.

تاکنون کسی در ارتباط با مرگ میچل متهم نشده است.

فلوید، شهروند سیاه‌پوستی بود که در سال ۲۰۲۰ پس از زانو زدن یک افسر سفیدپوست پلیس روی گردنش به مدت ۹ دقیقه، جان خود را از دست داد؛ این حادثه موجی از اعتراض‌های جهانی را به دلیل نابرابری نژادی برانگیخت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *