گفت‌وگو|

آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین از ۶ مرداد/ نرخ بلیت به‌زودی اعلام می‌شود

8:50 - 20 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۵۱۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین از ۶ مرداد/ نرخ بلیت به‌زودی اعلام می‌شود
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به تکمیل زیرساخت‌ها برای پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین، گفت: پیش‌فروش بلیت‌ها از ۶ مرداد آغاز خواهد شد.

داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در گفت‌وگو با میزان در توضیح پیش‌فروش بلیت اتوبوس در ایام اربعین، اظهار کرد: پیش‌فروش بلیت در سال‌های قبل به‌صورت محدود در ایام اربعین انجام می‌شد، اما امسال قرار است با تکمیل زیرساخت‌ها این امر گسترش یابد.

وی ادامه داد: مسافران در سفر رفت اربعین از مبادی سراسر کشور به مقصد مرز‌های ۶ گانه شامل مرز تمرچین، باشماق، خسروی، مرز حاج قاسم سلیمانی «مهران»، شملچه و چذابه جابه‌جا می‌شوند و در سفر‌های بازگشت از مبدا این مرز‌ها به سراسر کشور جابه‌جایی صورت می‌گیرد.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به آغاز طرح نو در سفر‌های اربعین، گفت: امسال قرار است پایانه‌هایی که ظرفیت بالا و تقاضای کمتری دارند را از حالت بالقوه به بالفعل تغییر دهیم؛ مثلا پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان غربی برای جابه‌جایی زائران استان‌های شمالی و استان‌های شمال‌غربی در ایام اربعین ظرفیت بالایی دارد که قرار است از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود.

باقرجوان تاکید کرد: باتوجه به تقاضای سال گذشته، درحال بازکردن ظرفیت ۲ برابری نسبت به سال قبل در مرز‌های تمرچین، باشماق و خسروی برای پیش‌فروش بلیت‌های سفر اربعین هستیم چراکه در سفر‌های بازگشت که زمان کوتاهی است با تقاضای بسیار بالایی روبه‌رو می‌شویم که باید مدیریت صورت گیرد.

وی ادامه داد: قرار است برخی از مرز‌ها فعال‌تر شود تا مسافرین در ایام اربعین، استان‌های نزدیک‌تر به خود را انتخاب کنند و از مرز مهران که ظرفیت محدودتری دارد به‌صورت بهینه استفاده کرد و توزیع همگن‌تری را نسبت مسافت‌های جابه‌جایی تا پایانه‌های مرزی داشته باشیم.

برنامه‌ریزی برای توزیع مسافر در همه‌ی پایانه‌های مرزی

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در توضیح آغاز زمان فروش بلیت‌های اتوبوس اربعین، گفت: ۱۰ روز قبل از آغاز ماه صفر از تاریخ (۶ مرداد) پیش‌فروش بلیت‌های اربعین آغاز می‌شود و تا پایان صفر نیز ادامه خواهد داشت.

باقرجوان تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای توزیع مسافر در همه‌ی پایانه‌های مرزی صورت گرفته است تا ازدحام ناگهانی جمعیت در یک پایانه به‌خصوص رخ ندهد.

وی در رابطه با قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین، گفت: قیمت بلیت از هر استان به پایانه‌های مرزی متفاوت است که به‌زودی اعلام عمومی می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به تعداد ناوگان مورد نیاز در ایام اربعین، اظهار کرد: درحال حاضر ۱۴ هزار ناوگان اتوبوسی در کشور موجود است که از این تعداد حدود ۷ هزار دستگاه اتوبوس مسافری که قابلیت تردد در مسافت‌های طولانی را دارند آماده به‌کار است.

به گفته باقرجوان قرار است حدود ۵ هزار دستگاه ناوگان دارای پلاک عمومی نیز برای چند روز در اختیار سازمان راهداری قرار گرفته تا در چرخه حمل و نقل عمومی ایام اربعین قرار گیرد.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: به‌طور کلی حدود ۱۲هزار دستگاه اتوبوس مسافری نیاز است که باید ۹ هزار دستگاه در اختیار مسافران اربعین باشد و ۳هزار دستگاه هم برای سایر مسیر‌های داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: محرم 1403 اربعین 1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *