ماهی که بر خشک اوفتد، قیمت بداند آب را/ روایتی از عاشقان دور افتاده از معشوق

16:49 - 19 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۴۹۲
ماهی که بر خشک اوفتد، قیمت بداند آب را/ روایتی از عاشقان دور افتاده از معشوق
قدر زر زرگر شناسد؛ قدر گوهر گوهری، قدر حضور در هیئت‌های عزاداری حسین ابن علی (ع) را عاشقانی می‌دانند که به هر دلیلی نمی‌توانند در این روزها و شب‌ها در کنار دیگر عزاداران به اربابشان عرض ارادت کنند. دعا کنید ماهی‌های از آب دور افتاده را. 

خبرگزاری میزان - عاشقان و دلدادگان حسین ابن علی (ع) یک سال به انتظار دهه اول محرم می‌نشینند تا این روزها فرا برسد و با معشوقه خود عشق‌بازی کنند. 

اگر در عراق روزهای منتهی به اربعین را بتوان روزهای اوج عشق‌بازی عاشقان با امام حسین (ع) دانست، قطعا در ایران هم دهه اول محرم این فضا را برای عزاداران ابی عبدالله (ع) دارد. 

در هر کوچه و برزنی حتی در جاده‌های دور دست این روزها ایستگاه صلواتی به عشق امام حسین (ع) بنا شده و کوچک و بزرگ و مرد و زن در حال خدمت و پذیرایی از مردم هستند. 

در کربلا شاید آن حجم از خدمت فقط برای زائر باشد، اما در ایران و در دهه اول محرم مردم به عزاداران، افراد عادی و یا حتی کسانی که اعتقادی به دستگاه اهل بیت عصمت و طهارت ندارند، خدمت کرده و به آن‌ها از نذری‌هایی که دارند، می‌دهند. 

نمونه این همه‌گیری امام حسین (ع) در ایران و خصوصا شهر تهران را می‌توان در روز تاسوعای حسینی و در محله‌های ارمنی‌نشین تهران دید که هموطنان مسیحی ما برای حضرت عباس (ع) به چه نحوی عزاداری کرده و نذری پخش می‌کنند. 

امروز را در واقعه‌نگاری ایام دهه اول محرم به حر بن یزید ریاحی نسبت داده‌اند. امروز روز توبه‌کاران دستگاه امام حسین (ع) است و نشان از آن دارد که این در به روی همه باز است. هیچگاه در بسته و کارِ نشد در دستگاه امام حسین (ع) وجود ندارد. 

به واقع نوکران اباعبدالله باید برای اینکه می‌توانند در روزها و شب‌های دهه اول محرم در هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری سید و سالار شهیدان حضور داشته باشند، خدا را شکر کنند و شکرانه این نعمت برای آن‌ها باید گریه بر پسر فاطمه (س) باشد تا دل حضرت زهرا شاد شود. 

عزاداران حسینی به شکرانه اینکه می‌توانند در این روزها و شب‌ها عزاداری کنند، برای شفای همه بیمارانی که دوست داشتند و دارند که در این روزها در هیئت‌ها حضور داشته باشند و عزاداری کنند، دعا کرده و از خود ارباب، شفای این عزیزان را بخواهند. چه غربتی دارد وقتی روی تخت بیمارستان خوابیده‌ای و صدای دسته‌های عزاداری و نوحه‌خوانی و طبل وسنج و دمام و… به گوشت می‌رسد. 

اگر توانستید سری به بیمارستان‌ها بزنید و ببینید که چطور با شنیدن این صداها چشم نوکرانی که در بستر بیماری هستند، تر می‌شود. 

البته که خود امام حسین (ع) صاحب دل‌های شکسته است که برای او محزونند اما عزادارانش که این روزها در بستر بیماری هستند دوست دارند که در میان دیگر عزادارن برای اربابشان نوکری کنند. التماس دعا. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *