سهرابیان: منتظر نتایج خوب قایقرانی در پاریس باشید

13:10 - 19 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۴۴۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سهرابیان: منتظر نتایج خوب قایقرانی در پاریس باشید
رئیس فدراسیون قایقرانی وعده داد که قایقرانان در المپیک و پارالمپیک پاریس نتایج خوبی کسب می‌کنند.

خبرگزاری میزان - به نقل از روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، علیرضا سهرابیان در جریان بازدید کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی پاراکانو گفت: زمانی که هاشمی سرپرست شد، آب دریاچه به حدی پایین آمده بود که همه می‌توانستند از آن پیاده عبور کنند و به طرف دیگر دریاچه بروند. ورزشکاران علاقه خاصی به او دارند و حضورش می‌تواند دلگرمی خاصی به جامعه قایقرانی اعزامی به المپیک و پارالمپیک بدهد.

وی با اشاره به اردوی سه بانوی المپیکی قایقرانی ایران در روسیه و اردوی المپیکی این رشته در انزلی و بابلسر، اظهار داشت: جمع بسیار دوستانه‌ای بود که مثل دفعات قبلی دلگرمی به بچه‌ها داد. ورزشکاران می‌توانند به هاشمی به‌عنوان وزیری توانمند که شنونده صحبت‌های آن‌ها و عمل‌کننده و پایبند به قول‌هاست، نگاه کنند و در مجموع حضورش دلگرمی بسیار خوبی به بچه‌ها می‌دهد. سعید حسین‌پور و شهلا بهروزی‌راد تمرینات استقامتی را تمام کرده‌اند و با برنامه‌ریزی مربی در فاز سرعت هستند. امیدوارم خودشان را تا زمان اعزام به پارالمپیک به اوج آمادگی برسانند و نتایج ارزنده‌ای کسب کنند.

رئیس فدراسیون قایقرانی درباره درخواست وارد کردن یک قایق پاراکانو، اضافه کرد: قایق پاراکانو در ایران تولید نمی‌شود و باید وارد کنیم. برنامه‌ریزی برای خرید قایق حسین‌پور از خارج از کشور انجام شده است. درخواستی که او از وزیر داشت، این بود که مراحل گمرکی با توجه به اینکه با هزینه شخصی تأمین می‌شود، تسهیل شود. خوشبختانه گمرک مدتی است که کمک می‌کند و برای وسایلی که بچه‌ها با خودشان می‌آورند، شرایط را تسهیل کرده است.

سهرابیان با بیان اینکه اسم قایقرانی در کنار گمرک به شکل بدی قرار گرفته بود، افزود: خوشبختانه در حال حاضر یکی از یاران پشت پرده موفقیت بچه‌های ما، گمرک است. امیدوارم در این زمینه هم کمک کنند تا تجهیزات به‌روز وارد شود و ورزشکاران بتوانند خودشان را برای مسابقات بزرگ آماده کنند.

رئیس فدراسیون قایقرانی درباره ارزیابی از عملکرد دو نماینده ایران در رقابت‌های پاراکانو پارالمپیک، یادآور شد: کمیته پارالمپیک تشخیص داد از بین سه ورزشکاری که موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شده بودند، ۲ نفر عازم این رویداد شوند. آرزو می‌کردم اسلام جاهدی نیز همراه این ۲ ورزشکار به پاریس اعزام شود، چون سهمیه خود را از طریق مسابقات جهانی به دست آورده بود، اما به تشخیص کارشناسان کمیته ملی پارالمپیک رکوردش به گونه‌ای بود که امکان کسب مدال نداشت. من علاقه‌مند بودم که او را در پاریس ببینم. بهروزی‌راد و حسین‌پور رکورد‌های خوبی را کسب کرده‌اند و امیدوارم نتایج به شکلی باشد که افتخارآفرینی آن‌ها رقم بخورد. اگر این ۲ ورزشکار به فینال پارالمپیک راه پیدا کنند، انگار مدال پارالمپیک را کسب کرده‌اند. البته هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که در المپیک یا پارالمپیک مدال کسب کند، چون بحث لحظه‌ها و ثانیه‌هاست.

سهرابیان، افزود: برای کسب مدال همه باید مبارزه کنند و یک لحظه غفلت باعث می‌شود تا از غافله جا بمانید. مطمئناً قایقرانان نتایج بسیار مطلوبی را کسب می‌کنند.

رئیس فدراسیون قایقرانی درباره پاداش ملی‌پوشان پاراقایقرانی در صورت کسب مدال، گفت: هیچ فرقی بین قایقران المپیکی و پارالمپیکی وجود ندارد و هر پاداشی که برای المپیکی‌ها در نظر بگیریم، برای قایقرانان پارالمپیکی نیز در نظر خواهیم گرفت. ما همه یک خانواده هستیم و هیچ‌وقت ورزشکاران را از هم تفکیک نمی‌کنیم و در فدراسیون قایقرانی تفاوت‌ها بی‌معنی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *