انتصاب سرپرست معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر

11:13 - 19 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۴۰۵
انتصاب سرپرست معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر
پیرحسین کولیوند در احکامی، سرپرست معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی و معاون آموزش جمعیت هلال احمر را منصوب کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛در حکمی توسط پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، حمیدرضا دهقان به عنوان سرپرست معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر منصوب شد.

در متن حکم انتصاب آمده است:

جناب آقای دکتر حمیدرضا دهقان

نظر به تعهد، شایستگی و سوابق ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم به عنوان سرپرست معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید. از آنجا که معاونت مذکور در راستای اهداف و وظایف بهداشتی و درمانی مندرج در اساسنامه جمعیت هلال احمر در جهت تسکین آلام بیماران و معلولین نقشی ارزنده ایفا می‌نماید، لذا اهم انتظارات از جنابعالی به شرح ذیل خواهد بود:

اهتمام بر اجرای وظایف مربوط به امور بهداشتی، درمانی و توانبخشی مندرج در اساسنامه جمعیت

برنامه ریزی در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی امور مرتبط با حوزه‌های بهداشتی، درمانی، دارویی و توانبخشی

برنامه ریزی جهت مداخله به هنگام و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی اضطراری و پیش بیمارستانی در زمان بروز حوادث

برنامه ریزی و نظارت بر تهیه دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی و توانبخشی در داخل و خارج از کشور با اولویت استفاده از ظرفیت‌های داخلی جمعیت هلال احمر

اهتمام جدی به توسعه و اجرای برنامه‌های توانبخشی جهت تسکین آلام بیماران و معلولین با توجه به تکلیف قانونی و قدمت خدمات جمعیت در این زمینه

پیشبرد برنامه‌ها و سیاست‌های معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی همسو با برنامه‌های پنج ساله جمعیت

ساماندهی سیستم یکپارچه و جامع نظارت و ارزیابی مراکز سلامت در داخل و خارج از کشور

امید است ضمن بهره مندی از ظرفیت متخصصین به ویژه جوانان مؤمن، پرتلاش، کاردان و نخبگان انقلابی و با استعانت از خداوند متعال جهت رسیدن به اهداف ماندگار این جمعیت، گام‌های اساسی برداشته و با برنامه ریزی و هماهنگی با بیانیه گام دوم در سایه همدلی در حوزه‌های تخصصی و فصل الخطاب قرار دادن منویات مقام معظم رهبری هم افزایی و همراهی مدیران در انجام وظایف موفق و پیروز باشید.

بالندگی و توفیق روزافزون شما را در خدمت به مردم شریف ایران و در راستای پیشبرد اهداف والای جمعیت هلال احمر و همچنین تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.

انتصاب معاون آموزش

همچنین پیرحسین کولیوند در حکمی دیگر، دکتر نامدار که پیش از این سرپرست معاونت آموزش هلال احمر بود، در این سمت به عنوان معاون منصوب شد. در متن این حکم آمده است:

جناب آقای دکتر پیمان نامدار نظر به شایستگی، تعهد و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌گردید.

با عنایت به اینکه طی مراحل رشد و بالندگی و تعالی فردی و سازمانی وابستگی همه جانبه‌ای به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی داشته و شرط اصلی ایجاد فضای علمی جهت حل مشکلات و مسائل فنی در حوزه‌های امداد و نجات، بهداشت و درمان، جوانان و داوطلبان و کلیه شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه مرهون ارتقاء سطح دانش کلیه اعضاء و داوطلبان بوده و یکی از تکالیف و وظایف قانونی جمعیت هلال احمر افزایش سطح آگاهی‌های عمومی در راستای افزایش سطح آمادگی به منظور پیگیری و مواجهه با حوادث و سوانح می‌باشد.

از این رو انتظار دارم ضمن نظارت بر برنامه‌ها و فعالیت‌های مؤسسه علمی و کاربردی هلال ایران، مرکز تحقیقات تاب آوری در حوادث و بلایا و مرکز تحقیقات مدیریت سلامت در تجمعات انبوه آن معاونت، با نهادینه کردن فرهنگ پژوهش محوری و بهره گیری کامل از علوم و فنون نوین و دانش کلیه کارشناسان، کارکنان و ارکان علمی، فرهنگی و اجرایی این جمعیت، تمام توان علمی و اجرایی خویش را به منظور ارائه برنامه‌ها و راهکار‌های مؤثر جهت توسعه آموزش‌های همگانی، ارتقاء سطح علمی‌کارکنان، داوطلبان، جوانان و امدادگران و گسترش همکاری‌های علمی‌با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش و پژوهش در سطوح ملی و بین المللی مبذول دارید.

امید است با استعانت از خداوند متعال جهت رسیدن به اهداف ماندگار جمعیت هلال احمر جمهـوری به اسلامی ایران گام‌های اسـاسی برداشته و با فصـل الخطاب قـرار دادن منویات مقام معظم رهبری به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سایه همدلی، هم افزایی و همراهی مدیران و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در انجام وظایف پیروز و سربلند باشید.

دکتر پیرحسین کولیوند

رئیس جمعیت هلال احمر

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *