رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی: انتقال پساب کارخانه کاوه سودای شهرستان مراغه تسریع شود

10:33 - 19 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۳۶۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی: انتقال پساب کارخانه کاوه سودای شهرستان مراغه تسریع شود
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در راستای حفظ حقوق عامّه بر لزوم تسریع در طرح انتقال پسآب کارخانه صنایع شیمیایی کاوه سودای شهرستان مراغه تأکید کرد.

خبرگزاری میزان- موسی خلیل الهی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، پس از استماع اظهارات مدیرعامل کارخانه صنایع شیمیایی کاوه سودا در رابطه با طرح انتقال پساب کارخانه، در راستای حفظ حقوق عامّه بر لزوم تسریع در طرح انتقال پسآب کارخانه کاوه سودای شهرستان مراغه تا شهریور امسال تأکید کرد.

وی همچنین تأمین آب شرب و کشاورزی را از جمله چالش‌های اساسی کشور دانست و با اشاره به مسأله فرونشست زمین در برخی مناطق استان (دشت مرند، دشت شبستر- صوفیان و دشت مهربان- دوزدوزان) بر اثر تخلیه آب زیرزمینی و برداشت‌های غیرمجاز آب، بر اجرای دقیق قانون توزیع عادلانه آب، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و ارائه برنامه عملیاتی برای حل این مشکل و تعیین تکلیف و اجرای احکام قطعی باقیمانده سال‌های گذشته پیرامون تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی به ویژه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه تأکید کرد.

در ابتدای این جلسه نیز بابک محبوب علیلو دادستان مرکز استان گزارشی از عملکرد سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری کل استان ارائه داد و گفت: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳، مقدار ۲۵۱ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح استان به ارزش ۸۸ میلیارد تومان خلع ید، رفع تصرف و اجرای احکام قطعی شده است. همچنین در این مدت در راستای تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، تعداد ۲۶۵ حلقه چاه غیرمجاز توسط شرکت آب منطقه‌ای مسدود و مقدار ۱۰۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های استان نیز آزادسازی شده است.

گفتنی است کارخانه کاوه سودای مراغه در سال ۱۳۸۳ با اشتغالزایی هزار نفر آغاز به کار کرد تا فراهم کننده بخشی از مواد اولیه کارخانه‌های تولیدی شیشه، مواد شوینده و سایر واحد‌ها باشد. در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر در این کارخانه مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *