دو لایحه مهم اقتصادی دولت سیزدهم به مجلس ارسال شد

15:59 - 17 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۱۳۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دو لایحه مهم اقتصادی دولت سیزدهم به مجلس ارسال شد
سرپرست معاونت پارلمانی رئیس جمهور از ارسال لایحه «موافقتنامه تجاری آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشور‌های عضو آن» و لایحه «موافقتنامه همکاری‌های راهبردی و بلند مدت اقتصادی میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عربی سوریه» به مجلس خبر داد.

خبرگزاری میزان - سید محمود حسینی پور درباره اهمیت و ضرورت لایحه «موافقتنامه تجاری آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشور‌های عضو آن» گفت: در راستای تقویت روابط دوستی و همکاری‌های چند جانبه بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشور‌های عضو آن این لایحه تدوین و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: دولت با این لایحه بدنبال ایجاد محیط و شرایط مناسب برای توسعه و تسهیل همکاری‌ها و روابط متقابل تجاری، اقتصادی و افزایش فرصت‌های کسب و کار بر پایه اعتماد متقابل، شفافیت و تسهیل تجاری میان طرفین است.

سرپرست معاونت پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آزادسازی و تسهیل تجارت کالا بین طرفین از طریق کاهش یا حذف موانع تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای و تشویق توسعه و تنوع تجارت بین طرفین از دیگر اهداف این موافقتنامه است.

سرپرست معاونت امور مجلس رئیس جمهور همچنین درخصوص اهمیت لایحه «موافقتنامه همکاری‌های راهبردی و بلند مدت اقتصادی میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عربی سوریه» گفت: با توجه به تمایل مشترک دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه به تقویت همکاری برای تحقق اهداف و منافع متقابل در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، مالی، بانکی، سرمایه‌گذاری و امور زیربنایی و به منظور سازماندهی همکاری‌های راهبردی، دولت لایحه موافقتنامه همکاری‌های راهبردی و بلند مدت اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

سرپرست معاونت امور مجلس ریاست جمهوری افزود: استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر از جمله در امور تجاری و گمرکی، سرمایه‌گذاری متقابل، تعیین تکلیف دیون و خطوط اعتباری اعطایی به کشور سوریه و سایر همکاری‌های راهبردی از مهم‌ترین موضوعات این موافقتنامه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *