رشد مرگ‌ومیر‌های ناشی از مواد مخدر در انگلیس

12:54 - 17 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۲۰۸۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رشد مرگ‌ومیر‌های ناشی از مواد مخدر در انگلیس
بحران مواد مخدر در انگلیس به بروز روند صعودی مرگ‌ومیر‌های مرتبط منجر شده و زنگ‌های هشدار را به صدا درآورده است.

خبرگزاری میزان – بررسی‌ها نشان می‌دهند که درپی شکست سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر انگلیس، این کشور اکنون بر لبه پرتگاه بحران مواد افیونی قرار دارد؛ مقام‌های انگلیسی نیز با گرفتن انگشت اتهام به سمت مقابل از پذیرش مسئولیت فرار می‌کنند.

در حال حاضر در هر هفته شش انگلیسی بر اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش گاردین، کارشناسان انگلیسی تاکید دارند که سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر در این کشور مانند دیگر سیاست‌های این کشور در مواجهه با چالش‌هایی از جمله در موضوع مراقبت از کودکان، رشد نرخ جرم مجدد، ... شکست خورده و انگلیس را در لبه پرتگاه بحران مواد افیونی قرار داده است.

انگلیس پس از سال‌ها اجرای سیاست‌های تنبیهی در زمینه مواد مخدر اکنون در آستانه بحرانی جدی قرار دارد.

براساس آمار‌ها میزان مرگ‌ومیر ناشی از مصرف و سوءمصرف مواد مخدر در انگلیس در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ حدود ۵۸ درصد رشد داشته است؛ این آمار جدیدترین رقمی است که اداره ملی اطلاعات در اختیار دارد.

در عین حال بررسی‌ها نشان می‌دهند که اوضاع در مسیر بدتر شدن قرار دارد.

مصرف‌کنندگان مواد مخدر در انگلیس ۱۳ برابر بیشتر از همتایان اروپایی خود در معرض مرگ هستند؛ ضمن اینکه نرخ ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند هپاتیت‌سی در میان معتادان انگلیسی افزایش یافته است.

گستردگی بحران اعتیاد به مواد مخدر در انگلیس به حدی است که کارشناسان از دولت این کشور خواسته‌اند تا استفاده از اتاق‌های مصرف مواد مخدر را به‌عنوان ابزاری برای مبارزه با بحران اعتیاد به این مواد در دستور کار قرار دهد.

به گزارش ایندیپندنت، بیش مصرفی‌های کشنده برای ۱۱ سال متوالی در انگلیس افزایش یافته و طی یک دهه ۲ برابر شده است؛ نرخ بیش مصرفی‌های کشنده در انگلیس در سال ۲۰۲۲ به رقم ۵ هزار مورد رسید.

انتهای پیام/


برچسب ها: مواد مخدر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *