وزیر ورزش: فرصت طلایی است تا شمشیربازی در المپیک مدال بگیرد/ دولت جدید کمک کند تا دغدغه بودجه برطرف شود

10:59 - 16 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۹۰۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
وزیر ورزش: فرصت طلایی است تا شمشیربازی در المپیک مدال بگیرد/ دولت جدید کمک کند تا دغدغه بودجه برطرف شود
وزیر ورزش و جوانان گفت: یک فرصت طلایی در پیش است که بتوانیم کسب مدال کنیم و ما نمی‌خواهیم طوری صحبت کنیم که بار روانی ایجاد کند.

خبرگزاری میزان - کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی شمشیربازی سابر اظهار داشت: شمشیربازی تنها رشته‌ای است که به صورت تیمی حضور دارد و ما سال‌های گذشته والیبال و بسکتبال داشتیم که شما جایشان را گرفتید.

وی ادامه داد: فخری سال‌ها برای شمشیربازی زحمت کشیده و به خانه خودش خوش آمده است. یک فرصت طلایی در پیش است که بتوانیم کسب مدال کنیم و ما نمی‌خواهیم طوری صحبت کنیم که بار روانی ایجاد کند؛ ورزشکار باید راه خودش را برود و گوش به فرمان کادر فنی باشد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ان‌شاالله نتیجه هرچه که شد ما می‌پذیریم. مدال ارزشمند است، اما مدالی که گرفته می‌شود کمک به توسعه آن ورزش خواهد کرد. ماهیت مدال آوری در آوردگاه‌هایی مثل المپیک همین است. از زحمات همه کادر فنی قدردانی می‌کنم و امیدوارم با روحیه مضاعف حضور پیدا کنند و دل مردم عزیزمان را شاد کنند.

هاشمی عنوان کرد: ورزش برد و باخت دارد و امیدوارم تجارب به کمک ورزشکاران بیاید و بتوانند موفق شوند. سعی بر این بوده که رشته‌های ورزشی را حمایت کنیم. نیاز به توجه ویژه‌ای دارد به خصوص تجهیزات ورزشی که ابزار این رشته همین تجهیزات و شمشیر‌های آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: در المپیک ریو تا دم مدال رفتید و امیدوارم در المپیک پاریس موفق باشید. سعی کردیم حمایت کنیم و اعتبارات هم نسبت به سال گذشته دوونیم برابر شده و نیاز به توجهات بیشتر است. تأمین تجهیزات که ابزار اصلی شماست در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر ورزش عنوان کرد: ملی‌پوشان از شرایط خوبی بهره‌مند هستند و امکان کسب مدال دارند. با تلاش و برنامه‌ریزی فدراسیون و کادر فنی، ان‌شاءالله به مدالی که ۱۲ سال به دنبال آن هستند، برسند. من امیدوارم این تیم به مدال برسد. فخری هم اشاره کرد که این ظرفیت را در یک تا ۸ کشور وجود دارد که با بهترین امکانات رقیب ما هستند، اما مدال برای ما در دسترس است. نباید با صحبت‌های خود بار روانی را بیشتر کنیم. همه کاروان تلاش می‌کنند تا در فضای آرامش کار کنند.

هاشمی گفت: اینکه در گذشته کمتر توجه شده، یک واقعیت است، اما در حدود کمتر از یک سال که آمدم، تلاش کردم دغدغه به حداقل رسد. برای پایان پروژه‌های عمرانی فعالیت هیئت‌ها و ... مستلزم هزینه است. در این مدت اعتبارات فدراسیون‌ها چند برابر شده است. در بودجه عمرانی و هزینه‌های جاری نیاز به کمک بیشتر است و ان‌شاءالله دولت جدید هم کمک می‌کند تا این دغدغه که همواره در مورد بودجه ورزش است، برطرف شود.

هاشمی درباره پاداش مدال‌آوران المپیک گفت: این موضوع نیاز به بررسی و هماهنگی بیشتر دارد و با کمیته ملی المپیک جلسه می‌گذاریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *