تلفات پنهان جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه

10:44 - 16 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۸۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تلفات پنهان جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه
سالمندان غزه درپی جنگ ۹ ماهه رژیم صهیونیستی علیه این منطقه سبب شده این دسته از افراد آسیب‌پذیر در شرایط فاجعه‌باری قرار بگیرد.

خبرگزاری میزان – بیش از ۹ ماه از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه می‌گذرد و حمله‌های مستمر و مرگ‌بار همه جنبه‌های زندگی مردم این منطقه را ویران کرده است.

سالمندان غزه از جمله آسیب‌پذیرترین افرادی هستند که در پی این جنگ در شرایط فاجعه‌باری قرار گرفته‌اند.

از این دسته از ساکنان غزه که بار‌ها در زندگی خود آواره شده‌اند و رنج جنگ‌های مختلفی را تجربه کرده‌اند، به‌عنوان تلفات پنهان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه نیز یاد می‌شود.

 

سالمندان؛ تلفات پنهان جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه

خشونت مرگ‌بار مداوم رژیم صهیونیستی علیه غزه با تخریب سیستم مراقبت‌های بهداشتی، دسترسی سالمندان به دارو‌های ضروری و مورد نیاز را به شکل فزاینده‌ای دشوار کرده است؛ آن‌ها حتی دسترسی به وسایل اولیه‌ای مانند عصا و ویلچر ندارند.

در عین حال، اضطراب مداوم ناشی از حمله‌های هوایی بی‌امان بر سلامت روانی آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

به گزارش ریلایف وب، سالمندان در غزه در پی ماه‌ها جنگ، در شرایط فاجعه‌باری قرار دارند؛ سالمندان غزه مجبور به ترک خانه‌های خود و زندگی در پناهگاه‌هایی شده‌اند که امن نیستند؛ آن‌ها حتی مساجدی را که در کنار دیگر همسالان خود نماز می‌خواندند و گپ می‌زدند، از دست دادند.

 

سالمندان؛ تلفات پنهان جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه

یکی از پزشکان سالمند در غزه با اشاره به اینکه شاهد بیش از ۲۰ جنگ در زندگی خود بوده است، گفت که هرگز جنگی به این بدی ندیده است؛ این پزشک ۷۵ ساله تصریح کرد که سنت احترام به سالمندان و ارزش نهادن به آن‌ها در غزه به شدت تحت تاثیر کمبود مواد غذایی و ویرانی گسترده خانه‌ها قرار گرفته است؛ اکنون این سالمندان هستند که به جوان‌تر‌ها و کودکان غذا می‌دهند و از غذای خود می‌گذرند.

با گذشت ۹ ماه از زمان آغاز جنگ، اکنون پرداختن به نیاز حیاتی سالمندان به دارو به‌ویژه سالمندان مبتلا به بیماری‌های مزمن یک چالش بسیار مهم است.

امدادگران و کادر‌های درمان می‌گویند که با وجود کمک‌های قابل توجه مردم از سالمندان، نیاز‌های آن‌ها از جمله نیاز‌های مالی، پزشکی، سلامت روانی، ... بسیار فراتر از کمک‌های دریافتی است؛ فقط پنج درصد این نیاز‌ها پوشش داده می‌شود.

 

سالمندان؛ تلفات پنهان جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه

گستردگی نیاز‌های سالمندان در غزه به حدی افزایش یافته است که حداقل سن سالمندی در این منطقه از ۶۰ سال به ۶۵ سال افزایش یافته است.

در عین حال، سالمندان در غزه با چالش مهم سوءتغذیه ناشی از کمبود مواد غذایی مواجه هستند؛ آن‌ها طی ۹ ماه گذشته وزن قابل توجهی را از دست داده‌اند.

اگرچه سوءتغذیه و گرسنگی همه اقشار را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما تاثیر سوءتغذیه بر سالمندان شدیدتر بوده و شانس بهبودی آن‌ها بسیار اندک است.

درد و رنج سالمندان غزه با سرعت در مسیر بدتر شدن حرکت می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: جنگ غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *