رئیس سازمان بازرسی کل کشور رای خود را به صندوق انداخت

9:42 - 15 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۷۰۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور رای خود را به صندوق انداخت
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

خبرگزاری میزان - ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، امروز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ در فرآیند رای گیری مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حسینیه ارشاد حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت.

وی پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم شریف ایران اسلامی آگاه هستند و می‌دانند شرکت در انتخابات حق تک تک آن‌ها است، اظهار کرد: این حق سرنوشت ساز است؛ چراکه تصمیمات کسی که امروز به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود آینده ما و فرزندان ما را رقم می‌زند و نباید نسبت به این مهم بی تفاوت باشیم، لذا همه باید با حضور پای صندوق‌های رای، حق خود را اعمال کرده و شخص اصلح را انتخاب کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: از سوی دیگر شرکت در انتخابات یک تکلیف هم هست و حضور حداکثری ما در انتخابات جایگاه کشور را در داخل و همچنین جامعه بین الملل ارتقا می‌بخشد و به تصمیمات کشور اعتبار می‌دهد و برای ما امنیت ساز هم است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون حضور حداکثری مردم در انتخابات به عنوان یک اصل، ابراز امیدواری کرد که انتخاباتی بی نظیر رقم بخورد.

فرآیند اخذ رای در شعب سراسر کشور ساعت ۸ صبح امروز ۱۵ تیرماه آغاز شد و به مدت ۱۰ ساعت تا ساعت ۱۸ عصر ادامه دارد و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

گفتنی است؛ امروز، رای‌گیری در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه برگزار می‌شود که از این تعداد، ۳۴ هزار و ۵۲۲ شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار است.

مدارک لازم برای شرکت در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، برخلاف انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که رای گیری با ۵ مدرک قابل انجام بود، در این انتخابات تنها شناسنامه و کارت ملی در اخذ رای قابل پذیرش است و در صد‌ها شعبه اخذ رای خارج از کشور نیز رای‌گیری با گذرنامه نیز قابل انجام است.

انتهای پیام/


برچسب ها: انتخابات 1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *