هاشمی: ووشو و کوراش در بازی‌های آسیایی درخشش خوبی داشتند/ سیاست وزارت ورزش بی‌طرفی در انتخابات فدراسیون‌هاست

19:20 - 13 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۵۶۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
هاشمی: ووشو و کوراش در بازی‌های آسیایی درخشش خوبی داشتند/ سیاست وزارت ورزش بی‌طرفی در انتخابات فدراسیون‌هاست
وزیر ورزش و جوانان گفت: بی‌طرفی در انتخابات یکی از موضوعات اساسی ما برای فدراسیون‌هاست و سعی کردیم که جواب اعتماد جامعه ورزش را بدهیم و تمامی مجامع بدون حاشیه برگزار شده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی در جلسه قرائت سوگندنامه و اعطای حکم ریاست امیر صدیقی، رییس فدراسیون ووشو اظهار داشت: خوشحالیم که انتخابات فدراسیون ووشو امروز به خوبی برگزار شد و رشته پرمدال ووشو می‌تواند برای ۴ سال آینده برنامه‌ریزی کند. رشته ووشو جزو رشته‌های پرمدال است و برای همه عزیزان آرزوی توفیق دارم.

وی افزود: بی‌طرفی در انتخابات یکی از موضوعات اساسی ما برای فدراسیون‌هاست. سعی کردیم که جواب اعتماد جامعه ورزش را بدهیم و تمامی مجامع بدون حاشیه برگزار شده است. از ابتدا هم اعلام کردیم که افرادی که به عنوان سرپرست معرفی می‌شوند نباید در انتخابات حضور داشته باشند.

هاشمی خاطرنشان کرد: ووشو جزو رشته‌های موفق ما در سال ۱۴۰۲ بود و در بازی‌های آسیایی هانگژو دو رشته ووشو و کوراش جمعا ۱۲ مدال را کسب کردند. این موفقیت‌ها به دور از چشم نخواهد ماند. باید از همین الان برنامه ریزی برای بازی‌های آسیایی آینده داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان خطاب به رییس منتخب ووشو گفت: تا دیروز شاید رقابت بین کاندیدا‌ها بودیم، ولی الان رقابت باید تبدیل به رفاقت شود و اگر اختلافی در خانواده ووشو وجود دارد باید به صورت پدرانه حل شود. انسجام می‌تواند به موفقیت بیشتر ووشو و کوراش کمک کند.

وی اظهار داشت: در بحث مالی ما ارقام خوبی را هفته گذشته به فدراسیون‌ها پرداخت کردیم. سعی کردیم که به فدراسیون‌های مدال‌آور و المپیکی مبالغ بیشتری پرداخت شود که باعث ایجاد روحیه باشد. وزارت ورزش و کمیته المپیک بخشی از هزینه‌های فدراسیون‌ها را می‌توانند تامین کنند و طبق اساسنامه، فدراسیون‌ها باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند و جذب درآمد داشته باشند

کیومرث هاشمی افزود: ما همچنین در اساسنامه جدید به دنبال استقلال فدراسیون‌ها هستیم که به تصویب هیات وزیران برسد و دیگر فدراسیون‌ها دغدغه‌های بین‌المللی را نداشته باشند.

سید محمدشروین اسبقیان، معاون قهرمانی وزارت نیز در این جلسه اظهار داشت: شانزدهمین انتخابات را برگزار کردیم و خوشحالیم که امروز انتخابات ووشو با نهایت آرامش و بدون حاشیه برگزار شد و آقای صدیقی با ۴۹ رای برای چهار سال آتی انتخاب شد.

وی افزود: ما در این دوره با تدابیری که وزیر ورزش داشت روسای منتخب سوگندنامه‌ای را در حضور وزیر ورزش و هیات رییسه قرائت می‌کنند و طبق این سوگندنامه باید پاسخگوی مسئولیت و اقدامات خود باشند که کار بسیار ارزشمندی است.

سیدمناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز در این جلسه اظهار داشت: تشکر می‌کنم به خاطر جلساتی که به عنوان قرائت سوگندنامه درنظر گرفته شده است. رشته ووشو شاید المپیکی نباشد، ولی این رشته به همراه کوراش که زیرمجموعه فدراسیون است جزو رشته‌های پرمدال است. در بازی‌های هانگژو یکی از رشته‌هایی که مدال‌آوری خوبی انجام داد رشته ووشو و کوراش بود.

وی گفت: کاروان خادم‌الرضا با کسب سهمیه‌هایی که انجام شده جمعا با ۴۰ ورزشکار عازم پاریس می‌شود که امیدواریم با نتایج خوب بتوانند شادی و انسجام را به ارمغان بیاورند. از آقای هاشمی که در این مدت تلاش داشتتد مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها به شکل خوب برگزار شد،‌ تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *