گفت‌وگو|

رشد ۵۵۰ هزار تُنی تولید گندم نسبت به سال گذشته/ بیش از نیمی از مطالبات گندم‌کاران پرداخت نشد

9:05 - 14 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۵۴۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رشد ۵۵۰ هزار تُنی تولید گندم نسبت به سال گذشته/ بیش از نیمی از مطالبات گندم‌کاران پرداخت نشد
مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران با اشاره به خرید بیش از ۶ میلیون تُن گندم از گندم‌کاران گفت: ۵۸ همت از مطالبات گندم‌کاران هنوز پرداخت نشده است.

علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران در گفت‌وگو با میزان در توضیح جزئیات خرید تضمینی گندم و پرداخت‌ها به گندم‌کاران گفت: درحال حاضر در ۲۸ استان برداشت گندم انجام می‌شود و تا به امروز حدود ۶ میلیون تُن گندم از گندم‌کاران خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۵۵۰ هزار تُن میزان خرید رشد داشته است. 

پرداخت ۴۷ همت از مطالبات گندم‌کاران 

وی ادامه داد: مبلغی که بابت این میزان خرید گندم باید از سوی دولت پرداخت شود بیش از ۱۰۵ همت است که تاکنون ۴۷ همت آن پرداخت شده و ۵۸ همت از مطالبات گندم‌کاران باقی مانده است.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده و مکاتبات کمیسیون کشاورزی قرار بود ۱۲ و ۱۳ تیر، نیز ۲۰ همت دیگر از منابع داخلی بانک‌ها به گندم‌کاران پرداخت شود که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

ایمانی با اشاره به رتبه استان‌های کشوردر برداشت گندم گفت: خوزستان با یک میلیون ۶۱۸ هزار تُن رتبه اول، استان گلستان با یک میلیون و ۳۶ هزار تُن رتبه دوم، استان فارس با ۷۱۰ هزار تُن رتبه سوم، کرمانشاه با ۳۵۱ هزار تُن رتبه چهارم و خراسان رضوی با ۳۳۵ هزار تُن رتبه پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از مناطق گرمسیر آغاز می‌شود سپس به مناطق معتدل و سردسیر می‌رسد، گفت: درحال حاضر خرید تضمینی در مناطق معتدل درحال انجام است و تا ۱۵ شهریور امسال برداشت ادامه دارد، اما خرید تضمینی احتمالا تا اواخر مهر انجام شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *